حمایت عجیب فلسطینیان از عملیات طوفان الاقصی



حمایت عجیب فلسطینیان از عملیات طوفان الاقصی

نتایج یک نظرسنجی نشان داد که با گذشت بیش از پنج ماه از آغاز عملیات طوفان الاقصی، اغلب فلسطینی‌ها عملیات مقاومت در هفتم اکتبر علیه اشغالگران اسرائیلی را تایید می‌کنند.

مرکز مطالعات سیاسی فلسطین نظرسنجی جدیدی را در مناطق کرانه باختری و نوار غزه طی روزهای پنجم الی دهم ماه جاری میلادی (مارس) انجام داد.

طبق نتایج این نظرسنجی، با گذشت بیش از پنج ماه از عملیات طوفان الاقصی، تصمیم جنبش حماس در حمله هفتم اکتبر به شهرک‌های صهیونیست‌نشین مورد تایید و حمایت فلسطینیان است تاجایی‌که ۷۱ درصد آن‌ها این تصمیم را درست می‌دانند.

سطح رضایتمندی از حماس بالا و پایدار است

این نظرسنجی همچنین نشان داد که «میزان رضایت از حماس بالا و پایدار است و به ۷۲ درصد می‌رسد. همچنین ۶۴ درصد فلسطینی‌ها پیش‌بینی می‌کنند این جنبش از جنگ پیروز بیرون بیاید.»


حمایت عجیب فلسطینیان از عملیات طوفان الاقصی

همچنین، سه چهارم فلسطینی‌ها بر این باورند که جنگ جاری در غزه «اهتمام بین‌المللی نسبت به این مناقشه» را احیا کرده و ممکن است به افزایش میزان به رسمیت شناختن کشور فلسطین منجر شود.

بر اساس نتایج این نظرسنجی «۷۰ درصد ساکنان غزه تاکید کردند که این باریکه را حتی در صورت فروریختن دیوار میان رفح و مصر ترک نخواهند کرد.»

همچنین در خصوص مرحله پسا جنگ غزه، ۷۳ درصد فلسطینیان با طرحی که به موجب آن آمریکا و ائتلاف عربی شامل مصر، عربستان سعودی و اردن، چشم‌اندازی را برای تقویت و اصلاح تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه می‌کنند و به مذاکرات بر اساس«راه‌حل ۲ دولتی» و دستیابی به «صلح عربی- اسرائیلی» باز می‌گردند، مخالف هستند.

۸۳ درصد فلسطینی‌ها درباره حمایت یمن از غزه رضایت دارند

علاوه بر این «۸۳ درصد فلسطینی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند رضایت خود را درباره یمن که عملیات نظامی علیه کشتی‌های مرتبط با اشغالگر در دریای سرخ و در حمایت مردم غزه صورت می‌دهد ابراز کردند.»

این نظرسنجی «عدم وجود رضایتمندی نسبت به ایالات متحده آمریکا را نشان می‌دهد که در جنگ نسل‌کشی اشغالگران علیه ساکنان غزه حمایت‌هایی را در سطوح مختلف از صهیونیست‌ها به عمل آورده است. زیرا میزان رضایتمندی آن‌ها تنها به یک درصد رسید.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!