زنان انگلیسی با تجمع مقابل پارلمان سر خود را تراشیدند! + تصاویر


زنان انگلیسی با تجمع مقابل پارلمان سر خود را تراشیدند! + تصاویر

گروهی از زنان انگلیسی با تجمع مقابل پارلمان این کشور مو‌های خود را مقابل تراشیدند تا همبستگی خود را با زنان فلسطینی در غزه که مو‌های خود را می‌تراشند تا آب آشامیدنی خود را حفظ کنند، نشان دهند.

زنان انگلیسی با تجمع مقابل پارلمان سر خود را تراشیدند! + تصاویر

به گزارش راهبرد معاصر؛ فعالان انگلیسی به عنوان نوعی اعتصاب مسالمت آمیز، سر خود را در مقابل ساختمان پارلمان این کشور تراشیدند تا توجه مردم را به جنگ در غزه جلب کنند.

یک کلیپ ویدئویی نشان می‌دهد که گروهی از زنان در همبستگی با زنان نوار غزه که نمی‌توانند مو‌های خود را بشویند، اقدام به تراشیدن مو‌های خود در مقابل پارلمان انگلیس در لندن، می‌کنند.

کلیپ منتشر شده نشان می‌دهد که ۱۱ زن در مقابل مقر مجلس عوام انگلیس نشسته اند و با استفاده از موزر مو‌های خود را در مقابل دیدگان عابران می‌تراشند.

تظاهرکنندگان که برخی از آن‌ها چفیه فلسطینی به سر داشتند، قبل از اینکه به نوبت سر خود را بتراشند، شعار «فلسطین آزاد، آزاد» سر دادند.

زنان دست‌نوشته‌هایی حمل می‌کردند که کمبود آب و غذا در غزه و گرسنگی کودکان فلسطینی را محکوم می‌کرد.

یکی از این زنان گفت: ۳۰ سال است که به عنوان ماما مشغول به کار هستم و احساس اندوه، درد و ندامت می‌کنم و نسبت به مرگ و ویرانی مداوم غزه و همدستی جامعه جهانی اعتراض می‌کنم.

وی افزود: تصمیم گرفتم سرم را به عنوان اعتراض بیرونی در مقابل دنیا بتراشم تا احساسم را نسبت به این موضوع بیان کنم. من قبلاً این کار را نکرده‌ام و قبلاً از دستگاه اصلاح ریش شوهرم استفاده نکرده‌ام.

این زن بنری را در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: "هر ساعت دو مادر در جنگ غزه کشته می‌شوند. همین حالا به محاصره غیرانسانی پایان دهید. "

یک دختر ۱۸ ساله که سر خود را نیز تراشیده است، به نوبه خود گفت: من امروز در غم و اندوه و همبستگی با زنان فلسطین و همه مردم غزه اینجا هستم. مراسم امروز فوق العاده زیبا بود و قدرت ما را نشان می‌دهد. ما تنها نیستیم و زنان فلسطین نیز تنها نیستند.

سپس این ویدئو دو زن را نشان می‌داد که سر خود را تراشیده و تابلو‌هایی در دست داشتند که روی یکی از آن‌ها نوشته شده بود: "آب به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌شود. محاصره را متوقف کنید. "

روز دوشنبه برنامه جهانی غذای سازمان ملل درباره قحطی که از اواسط ماه مارس تا ماه می‌آینده در شمال نوار غزه رخ می‌دهد، هشدار داد.

در این گزارش آمده است که تعداد افرادی که در سراسر منطقه محاصره شده غزه با گرسنگی فاجعه بار روبرو هستند به ۱.۱ میلیون نفر رسیده است که حدود نیمی از جمعیت است.

این گزارش توضیح داد که منابع دیگر مانند آب و دارو‌ها کمیاب است، زیرا هنوز ارسال کمک‌های کافی به منطقه دشوار است، و خاطرنشان کرد که برخی از زنان در منطقه برای جلوگیری از مشکلات سلامتی ناشی از ناتوانی در شستن مو‌های خود، سر خود را تراشیدند.

در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت: هر پسر و دختری را که در پناهگاه آنروا در غزه ملاقات کردم از من نان و آب خواستند.

سازمان ملل می‌گوید که بیش از ۹۶ درصد از منابع آبی غزه برای مصرف انسانی نامناسب است، زیرا شبکه‌های فاضلاب و تأسیسات نمک‌زدایی آب دریا در اواسط اکتبر به دلیل کمبود سوخت و برق مختل شدند که منجر به اختلال عمده آن‌ها شد. / فرارو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)