ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت نفت و گاز


عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از اصل ۴۴ قانون اساسی ضمن انتقاد از حضور پررنگ دولت در صنعت نفت و گاز کشور بر ضرورت حضور بخش خصوصی در این بخش تاکید کرد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از اصل ۴۴ قانون اساسی درمورد سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه میادین مشترک اظهار کرد: در حوزه نفت و گاز شرایط کار به نفع دولت یکطرفه است؛ لذا، بخش خصوصی در چنین ظرایطی سرمایه گذاری نمی‌کند.

ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت نفت و گاز
عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از اصل ۴۴ قانون اساسی بیان کرد: ما می‌توانیم با سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی بحث توسعه میادین را انجام دهیم یعنی همان کاری که برای برق انجام دادیم و در بحث بهره برداری از نیروگاه‌های اتمی و خورشیدی بخش خصوصی را شریک کردیم.


وی تاکید کرد: در حوزه نفت و گاز باید از ظرفیت‌های بخش غیردولتی استفاده شود، زیرا با اتکا به منابع دولتی نمی‌شود کارها، مسئولیت‌ها و تعهداتی که در حوزه میادین مشترک را پذیرفتیم را انجام دهیم.


قادری در پایان با اشاره به محوریت حل معضل ناترازی با تکیه بر منابع بخش مردمی اقتصاد و نه منابع دولتی اظهار کرد: تسهیل مشارکت بخش خصوصی برای بهره برداری از میادین نفت و گاز مشترک کشور یک اقدام مهم در جهت توسعه اقتصادی کشور است.


این نماینده مجلس با تکیه بر منابع خود صنایع و بخش مردمی اقتصاد به سمت توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور برویم و علاوه بر توسعه تجارت انرژی ایران، به حل ناترازی بخش‌های مولد اقتصاد و تولید بپردازیم.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس کاظم صدیقی در آغوش وزیر فرهنگ