پاکستان این گروه از افغانستانی‌ها را اخراج می‌کند


پاکستان این گروه از افغانستانی‌ها را اخراج می‌کند

اقتصادنیوز: وزیر کشور دولت جدید پاکستان اعلام کرد تمام پناهجویان غیر مجاز باید به کشورشان بازگردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضا نقوی وزیر کشور پاکستان در یک نشست خبری اعلام کرد تمام مهاجرین و پناهجویان فاقد مدارک اقامتی از جمله اتباع افغانستانی‌ ساکن پاکستان باید به کشورشان برگردند.

وی این اظهارات را در حالی مطرح می‌کند که اخیراً مقامات این کشور از تصمیم خود برای آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی خبر دادند.

پیش از این نیز در مهر ماه سال جاری دولت موقت پاکستان به نخست‌وزیری «انورالحق کاکر» تصمیم به اخراج همه پناهجویان افغانستانی از این کشور گرفت.

پاکستان ابتدا روند اخراج مهاجرانی را آغاز کرد که هیچ سندی اقامتی و مهاجرتی با خود ندارند. در مرحله دوم قرار است مهاجرانی اخراج شوند که مدرک مهاجرتی «کارت شهروندان افغان» را دارند و در مرحله سوم مهاجرانی اخراج خواهند شد که کارت مهاجرت سازمان ملل را دارند.

خبر مرتبط
واکنش پاکستان به اظهارات مداخله جویانه آمریکا علیه همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: اسلام‌آباد نیازی به مشورت دیگران یا معافیت تحریمی ندارد و ما متعهد به انجام پروژه مهم انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان هستیم.

از دهم آبان تاکنون بیش از نیم میلیون پناهجوی افغانستانی در چارچوب مرحله اول، توسط نیروهای امنیتی پاکستان به‌صورت گسترده و دسته‌جمعی اخراج شدند.

خبر مرتبط
حمله به بندر «گوادر» پاکستان+ جزئیات

اقتصادنیوز: مقامات پاکستانی اعلام کردند حمله به مجتمع اداری بندر «گوادر» با کشته شدن مهاجمان پایان یافت.

در روزهای گذشته نیز وزیران داخله ایالت‌های سند و پنجاب به دستور وزارت کشور پاکستان روند شناسایی و تعیین موقعیت مهاجران دارای «کارت شهروندی افغان» را آغاز کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا