بهبود 2 درصدی پرشدگی مخازن سدهای کشور با بارش های اخیر / میزان مخازن سدهای تهران یک درصد رشد کرد


بهبود 2 درصدی پرشدگی مخازن سدهای کشور با بارش های اخیر / میزان مخازن سدهای تهران یک درصد رشد کرد

به گزارش رکنا به نقل از وزارت نیرو ، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به تأثیر بارش‌های گسترده چند روز گذشته بر وضعیت سدهای کشور اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی قوی در روز آخر سال...

به گزارش رکنا به نقل از وزارت نیرو ، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به تأثیر بارش‌های گسترده چند روز گذشته بر وضعیت سدهای کشور اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی قوی در روز آخر سال ۱۴۰۲ و اول فروردین ۱۴۰۳ باعث افزایش حدود ۱۴ میلیمتری بارش کشور بر اساس شبکه باران‌سنجی مبنای وزارت نیرو شد.

وی افزود: این بارش‌ها که عمدتاً در نیمه غربی کشور رخ داد، همانگونه که پیش‌بینی می‌شد در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای بارش‌های حدود ۲۰۰ میلیمتری را رقم زد و از همین حیث، باعث وقوع سیلاب در رودخانه‌های استان‌های غربی از جمله خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شد.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: افزایش جریان رودخانه‌ها در این استان‌ها با مدیریت مناسب و حصول آمادگی لازم، خوشبختانه بدون وقوع خسارت، ورودی به مخازن سدها را افزایش داد و در برخی از سدها نیز ورودی‌های ناشی از بارش همچنان تداوم دارد.

سخنگوی صنعت آب کشور با تأکید بر اینکه افزایش ورودی سدها در طول فعالیت سامانه بارشی، به نحوی مدیریت شد که ذخیره سازی مناسبی در مخازن اتفاق بیفتد، گفت: همین مسئله تاکنون منجر به افزایش حدود ۱.۳ میلیارد مترمکعبی حجم مخازن شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، سدهای کشور دارای پرشدگی ۴۹ درصدی است که البته نسبت به سال گذشته همچنان با ۷ درصد کاهش مواجه هستیم.

قاسم‌زاده در خصوص آخرین وضعیت سدهای تهران نیز گفت: سدهای پنجگانه تأمین‌کننده آب شرب تهران نیز با یک درصد بهبود دارای ۱۴ درصد پرشدگی است که همچنان نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.


بهبود 2 درصدی پرشدگی مخازن سدهای کشور با بارش های اخیر / میزان مخازن سدهای تهران یک درصد رشد کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بلایی که ناخن کاشت سرتان می آورد / راهکار پیشگیری و درمان قارچ کاشت ناخن + فیلم