مایکروسافت هزینه سوئیچ به فروشندگان ابری دیگر را کاهش می‌دهد


مایکروسافت هزینه سوئیچ به فروشندگان ابری دیگر را کاهش می‌دهد

ایتنا - مایکروسافت اعلام کرد که بدون اطلاع قبلی، برخی از هزینه‌های خروج (egress fees) را برای مشتریانی که داده‌ها را به خارج از آژور منتقل می‌کنند حذف کرده است.

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که بدون اطلاع قبلی، برخی از هزینه‌های خروج (egress fees) را برای مشتریانی که داده‌ها را به خارج از آژور منتقل می‌کنند حذف کرده است.

به گزارش ایتنا، در بیانیه این شرکت آمده است: «آژور اکنون برای آن دسته از مشتریانی که داده‌های خود را از طریق اینترنت از زیرساخت آژور خارج می‌کنند تا به یک ارائه‌دهنده ابری دیگر یا یک دیتاسنتر داخلی سوئیچ کنند هزینه‌های خروج را رایگان کرده است».

مشتریانی که قصد انتقال بیش از 100 گیگابایت داده در ماه را دارند می توانند با اعلام قصدشان برای لغو و حذف اشتراک آژور خود، برای دریافت اعتبار مذکور درخواست دهند.

اقدام مایکروسافت برای حذف کارمزدها همراستا با اقدام مشابهی از سوی Google Cloud است که در ماه ژانویه روند معافیت از هزینه خروج را برای هایپراسکیلر آغاز کرده بود. در ادامه، AWS نیز برخی از هزینه‌های شیفت دادن داده‌های خود را در اوایل ماه جاری کاهش داد.

این تغییرات در قوانین مایکروسافت محدود به انتقال داده‌های اینترنتی به ابر محلی (on-prem) یا ابری دیگر می‌شود. همانند خط‌مشی گوگل کلاود، معافیت‌های آژور مشتریان را ملزم می‌کند تا حساب خود را مختومه کنند، برای دریافت اعتبار درخواست دهند و این انتقال را طی 60 روز به انجام برسانند.

AWS، که آن هم یک پنجره خروج 60 روزه دارد، گفت که مشتریانش را ملزم نمی‌کند حساب خود را ببندند یا رابطه خود را با این ارائه‌دهنده تغییر دهند. با این حال، AWS تاکید کرد که «بررسی مضاعفی» را برای آن دسته از مشتریانی که چندین بار برای انتقال رایگان داده‌ها درخواست ارائه می‌کنند اعمال خواهد کرد.

مایکروسافت هزینه سوئیچ به فروشندگان ابری دیگر را کاهش می‌دهد

هر سه این خط‌مشی‌ها با مقررات جدید اتحادیه اروپا مرتبط هستند.

اعلامیه گوگل کلاود مصادف شد با انتشار قانون داده‌ها، که یک چارچوب گسترده تنظیم مقررات اتحادیه اروپا است که از 11 ژانویه اجرایی شد. این قانون به سال به ارائه‌دهندگان ابری فرصت داده است تا هزینه‌های تغییر ارائه‌دهنده کنند. مایکروسافت و AWS در اطلاعیه های خود به این چارچوب اشاره کردند.

لیدیا لئونگ، معاون تحلیلگر برجسته گارتنر، به سیودایو گفت که موضوع هزینه خروج برای انحراف اذهان است.

لئونگ گفت: «هرکسی که ادعا می‌کند هزینه‌های خروج است که کار را دشوار می‌کند نمی‌داند واقعاً چه چیزی برای خروج لازم است. هزینه این انتقال در مقایسه با هزینه مداوم ذخیره‌سازی داده‌ها ناچیز است».

آموزش نیروی کار و دانش اکوسیستم مانع بسیار بزرگتری است. لئونگ گفت، شرکت‌ها مهارت‌های خاص ارائه‌دهنده را برای عملکرد مؤثر در یک اکوسیستم ابری مشخص توسعه می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)