اپل قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را اواخر سال 2024 ارائه می‌کند


اپل قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را اواخر سال 2024 ارائه می‌کند

ایتنا - بدیهی‌ترین مقصد این قابلیت‌ها iOS 18 است که برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را در خود جای می‌دهد. مارک گورمن از بلومبرگ گفته است که این «یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های iOS است»، اگر نگوییم بزرگ‌ترین، و بهبودهایی در سیری و مسیجز به دنبال خواهد داشت.

همه جا حرف از هوش مصنوعی مولد است، و شرکت‌ها در سراسر جهان همه در تلاش هستند تا قابلیت‌های جدیدی را با استفاده از آن ارائه کنند. با اینکه اپل معمولاٌ راهی جدا از دیگران می‌رود اما در این مورد مشخص است که در این موضوع آنها هم ورود کرده‌اند.

به گزارش ایتنا، تیم کوک، در گزارش سه‌ماهه اخیر، گفت که هوش مصنوعی مولد خود اپل «آخر امسال» عرضه خواهد شد، اما مشخص نکرد که چگونه.

بدیهی‌ترین مقصد این قابلیت‌ها iOS 18 است که برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را در خود جای می‌دهد. مارک گورمن از بلومبرگ گفته است که این «یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های iOS است»، اگر نگوییم بزرگ‌ترین، و بهبودهایی در سیری و مسیجز به دنبال خواهد داشت.


اپل قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را اواخر سال 2024 ارائه می‌کند


چه چیزهایی در سیری نیاز به بهبود دارد

روشن است که سیری در چند سال گذشته واقعاً از بقیه رقبایش، دستیار گوگل و حتی الکسا، عقب مانده است. تا جایی که برای دارندگان آیفون استفاده از یکی از این دستیارها به جای استفاده از سیری غیرعادی نبود. از مدت‌ها پیش انتظار می‌رفت که اپل از هوش مصنوعی مولد برای بهبود دستیار صوتی دیجیتال خود استفاده کند و گورمن گفته است که این تغییرات قاعدتاٌ در نهایت آن را بهبود خواهند بخشید.

هوش مصنوعی مولد چه قابلیت‌هایی را می‌تواند به آی‌مسیج اضافه کند

گفته می‌شود که iMessage روی ویژگی‌هایی کار می‌کند تا هوش مصنوعی مولد را نیز در آی‌مسیج ادغام کند، و محتمل‌ترین حدس این است که چیزی شبیه به قابلیت‌های فعلی اپ Messages گوگل در اندروید شود، که مهمترین آن پاسخ‌های تولیدشده خودکار بر مبنای زمینه محاوره است. این قابلیت Magic Compose نامیده می‌شود و به نظر می‌رسد که تمرکز اپل بر روی ارائه آن باشد.

قابلیت‌های دیگری که ممکن است ببینیم شامل خلاصه‌سازی خودکار یادداشت‌ها، تولید لیست پخش (پلی‌لیست) در Apple Music، تولید وال‌پیپر، و هر چیز دیگری که تاکنون در دستگاه‌های دیگر دیده‌ایم باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا