ادویه‌ای که نفخ شکم را از بین می‌برد


ادویه‌ای که نفخ شکم را از بین می‌برد

ایتنا - تورم و نفخ شکم ازجمله مسائل داخلی بدن است که بسیاری از مردم از آن رنج می‌برند، اما متخصصان برای حل این معضل ادویه و دمنوشی را توصیه کرده‌اند که معجزه می‌کند.


مردم از زمان‌های قدیم برای بهبود بیماری‌های مربوط به معده از چای زنجبیل استفاده می‌کردند. نفخ شکم و ورم معده ازجمله این بیماری‌هاست.

محققان طبق مطالعاتی که بر روی یک گروه آزمایشی انجام دادند نتیجه گرفتند که مصرف یک تا ۱.۵ گرم کپسول زنجبیل در دوزهای تقسیم‌شده، حالت تهوع را تسکین می‌دهد.

آن‌ها دریافتند که علاوه بر زنجبیل که تسکین‌دهنده حالت تهوع است، مکمل‌های آن نیز در تسریع تخلیه معده کمک کرده و ناراحتی‌های گوارشی، گرفتگی روده، نفخ و گاز را نیز کاهش می‌دهند.

در این مطالعات از عصاره یا کپسول مایع به جای چای استفاده شده و علیرغم نتایج مثبتی که محققان دریافت کردند، معتقدند که برای اثبات این درمان احتیاج به تحقیقات بیشتری است.

طرز تهیه این دمنوش به این صورت است که یک چهارم تا یک دوم قاشق چای‌خوری معادل نیم تا یک گرم ریشه زنجبیل خشک‌شده را پودر کرده و در فنجانی از ۲۴۰ میلی‌لیتر آب‌جوش دم کنید و ۵ دقیقه به آن مهلت دهید.

به عنوان جایگزین از چای کیسه‌ای نیز می‌توان استفاده کرد و یا یک قاشق غذاخوری معادل ۶ گرم زنجبیل تازه و برش‌خورده را در فنجانی با ۲۴۰ میلی‌لیتر آب‌جوش دم کنید و پس از ۱۰ دقیقه آن را صاف کرده و بنوشید. طعم تند چای زنجبیل را می‌توان با آب لیموترش و عسل کاهش داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا