پیش‌بینی‌ها از آینده سیاسی قالیباف/ او از مجلس انصراف می دهد؟


پیش‌بینی‌ها از آینده سیاسی قالیباف/ او از مجلس انصراف می دهد؟

به گزارش رکنا، روزنامه هم‌میهن طی تک نگاری از محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس یازدهم نوشت: روزی که تصمیم به حضور جدی در سیاست گرفت، شاید تصور نمی‌کرد که چنین ایام سختی را پشت سر بگذارد....

به گزارش رکنا، روزنامه هم‌میهن طی تک نگاری از محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس یازدهم نوشت:

روزی که تصمیم به حضور جدی در سیاست گرفت، شاید تصور نمی‌کرد که چنین ایام سختی را پشت سر بگذارد. البته شاید این روزهایی که در سال 1402 برای محمدباقر قالیباف رقم خورده، روزهای خوب او باشد و سال پیش رو، روزهایش خاکستری‌تر از قبل شود. سال 1402 برای رئیس مجلس با انتقادات از سیستم مدیریت او در مجلس از سمت برخی مخالفان اصول‌گرایی آغاز شد اما با نزدیک شدن به انتخابات یازدهم اسفند، حاشیه‌ها درباره او اوج گرفت.

چند هفته پیش از انتخابات اسنادی منتشر شد که نشان می‌داد پسر رئیس مجلس در تلاش است تا اقامت کشور کانادا را بگیرد؛، روندی که باعث شد تا انتقادات درون‌ خانوادگی در بین اصول‌گرایان از او زیاد شود. قالیباف با این حاشیه وارد لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شد و مانند سال 98، سرلیستی را بر عهده گرفت اما با آغاز اعلام نتایج آرا، مشخص شد که او با بحران بزرگی روبه‌رو شده و اعتبارش در بدنه اصول‌گرایانی که پای صندوق رای رفته‌اند تا حدود زیادی خدشه‌دار شده است.

قالیباف که در انتخابات مجلس یازدهم یک میلیون و 200هزار رای به‌دست آورده بود، در این دوره تقریباً 450هزار رای به‌دست آورد تا پایگاه رای او یک‌سومِ 4سال قبل شده و چهارمین نفر در پایتخت از نظر تعداد آرا شود. حاشیه‌ها و انتقادات شدیدی که از سوی چهره‌های تندرو اصول‌گرا درباره قالیباف طی چند ماه اخیر وجود داشته است، در کنار ریزش شدید پایگاه رای او، باعث شده تا این دیدگاه به وجود بیاید که رئیس مجلس یازدهم با آغاز دوازدهمین دوره روزگاری سخت‌تر از روزگار فعلی را سپری خواهد کرد.

در این میان گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره آینده او وجود دارد؛ عده‌ای از احتمال انصراف قالیباف از حضور در مجلس دوازدهم حرف زده‌اند، برخی گفته‌اند که شاید در روند تصویب اعتبارنامه او مشکلاتی ایجاد شود و البته در کنار این‌ها، موضوع تکرار ریاست او و کاهش شانس‌اش برای نشستن دوباره روی صندلی ریاست قوه مقننه نیز مطرح است.

27215


پیش‌بینی‌ها از آینده سیاسی قالیباف/ او از مجلس انصراف می دهد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!