قطع راه ارتباطی 51 روستا در 3 استان / بارندگی‌ها تا کی ادامه دارد؟


قطع راه ارتباطی 51 روستا در 3 استان / بارندگی‌ها تا کی ادامه دارد؟

بارندگی روز‌های گذشته که همچنان در برخی استان‌ها ادامه دارد منجر به مسدود شدن راه ارتباطی ۳۰ روستا در شهرستان مارگون کهگیلویه و بویراحمد، ۶ روستا در لرستان و ۱۵ روستا در شهرستان موگویی چهارمحال و بختیاری شد.

قطع راه ارتباطی 51 روستا در 3 استان / بارندگی‌ها تا کی ادامه دارد؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ بارش شدید باران باعث مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۱۵ روستای موگویی در استان چهارمحال و بختیاری شده است‎؛ این خبر را مهران چراغپور، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری داده و گفته است که برای کل استان هشدار هواشناسی سطح قرمز به دلیل ورود یک سامانه بارشی صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود تا فردا این سامانه بارشی برای اکثر مناطق چهارمحال و بختیاری فعال باشد.

خسرو کیانی، مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به بسته شدن راه ارتباطی ۱۵ روستای دهستان موگویی گفت که علاوه بر دهستان موگویی، راه تعدادی روستا در بخش بازفت از جمله روستای تَبَرک به علت بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها بسته شده است.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بارش‌ها تا بامداد فردا ادامه دارد و از این رو، نیرو‌های امدادی در حالت آماده‌باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان هم با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی به استان و بالاآمدن حجم آب رودخانه‌ها راه ارتباطی ۶روستا مسدود شده است به همشهری گفت: این بارش‌ها در شهرستان‌های الیگودرز، پلدختر و معمولان به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها راه ارتباطی ۶روستا را مسدود کرد.

به گفته مهدی پازوکی، از این تعداد ۳روستا به دلیل آب شستگی جاده‌ها مسدود شده‌اند که بلافاصله نیرو‌های عملیاتی راهداری به‌منظور بازگشایی محور‌های مواصلاتی در منطقه مستقر شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تردد در محور گله‌بادوش را به دلیل کولاک برف صرفا با زنجیر چرخ امکان‌پذیر اعلام و عنوان کرد: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران کوهدشت به جهت ریزشی بودن منطقه مسیر پای آستان تا اطلاع ثانوی مسدود است.

پیش از این هم گفته شده بود که ۱۲ خانوار از اهالی روستای کمپ گنجعلی درب گنبد کوهدشت و ۲ خانوار از ساکنان روستای سرنجه و زیرانبار پلدختر به دلیل رانشی بودن به مکان‌های امن انتقال داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد هم در گفتگو با همشهری توضیح داد که سامانه بارشی منجر به بارش‌هایی با حجم ۲۰۳ میلیمتر در برخی نقاط استان شده است.

علیرضا نیکروز با بیان اینکه در سطح استان هشدار قرمز هواشناسی صادر شده است تاکید کرد که با توجه به این هشدار، ستاد مدیریت بحران در مرکز استان و همه شهرستان‌ها برگزار شد و اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق صدا و سیما و پیامک به شهروندان صورت گرفته است.

به گفته او، همچنین با دستور استاندار دو روستا از شهرستان مارگون و چند روستا از سایر شهرستان‌ها برای پیشگیری از بروز خسارت تخلیه شدند.

نیکروز همچنین توضیح داد که با توجه به نوع بارش‌ها بسیاری از جاده‌های استان با ریزش کوه مواجه شدند که با همکاری نیرو‌های راهداری مشکلی در این زمینه پیش نیامد و همه راه‌های اصلی و فرعی استان باز است.

او بیشترین خسارت را در بخش آبگرفتگی منازل و همچنین باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی اعلام کرد.

پیش از این فرماندار شهرستان مارگون در این استان، از مسدود شدن راه ارتباطی ۳۰ روستای این شهرستان خبر داده بود. آن‌طور که مختار اندرخور گفته بود سه روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ نفر به نام «سیلاب»، «کلوار» و «امامزاده شاه غالب» در این شهرستان در مسیر سیل تخلیه و ساکنانش در جا‌های امن اسکان داده شدند. همچنین با توجه به رانش جاده‌ای در حوزه «زیلایی» و «تاکسیسه» به «مورد زرد» و مسیر «سیلاب» و «کلوار» راه ارتباطی ۳۰ روستای شهرستان مارگون مسدود شد. / همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022