رئیس جمهور ویتنام استعفا کرد


رئیس جمهور ویتنام استعفا کرد

رسانه‌های ویتنامی اعلام کردند که حزب حاکم با استعفای رییس‌جمهور این کشور که تنها یک سال از دوران ریاست‌جمهوری‌اش گذشته، موافقت کرد.

رئیس جمهور ویتنام استعفا کرد

به گزارش راهبرد معاصر؛ دولت ویتنام امروز چهارشنبه اعلام کرد که کمیته مرکزی حزب حاکم با انتشار بیانیه‌ای با استعفای «وو وان تونگ» رئیس‌جمهور این کشور به علت «کاستی‌ها و کم‌کاری‌ها» موافقت کرد.

در این بیانیه آمده است که «تونگ قوانین حزب را نقض کرده» و در ادامه تأکید شده که «این کاستی‌ها بر افکار عمومی، شهرت حزب، دولت و شخص او تأثیر منفی گذاشته است.»

کمیته مرکزی حزب، یک نهاد عالی تصمیم گیری در حزب حاکم کمونیست ویتنام، استعفای تونگ را تنها یک سال پس از انتخابش تأیید کرد.

رئیس‌جمهور در ویتنام عمدتاً نقش تشریفاتی دارد، اما یکی از چهار منصب سیاسی برتر در کشور آسیای جنوب شرقی است.

استعفای تونگ چند روز پس از بازداشت یک مقام رسمی اعلام می‌شود که گفته می‌شود این مقام رسمی به علت فسادش در یک دهه پیش بازداشت شده که در آن دوران وون وان تانگ به عنوان رئیس حزب در استان «کوانگ نگای» خدمت می‌کرد.

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ نیز «نوئن سان‌فو»، رئیس‌جمهور پیشین ویتنام استعفا کرد. اعلام شد که سان‌فو از مدت‌ها پیش به علت تخلفات چند تن از کارمندان و وزرای کابینه‌اش تحت انتقادات شدید بود. فو ۶۸ ساله، نخست‌وزیر سابق به مدت ۲ سال ریاست‌جمهوری ویتنام را بر عهده داشت. فو بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ نخست وزیر ویتنام بود و سپس در آوریل ۲۰۲۱ به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد. / مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی