ماجرای مردی که سال 2013 با تخت‌خوابش در زمین فرو رفت و هرگز پیدا نشد


ماجرای مردی که سال 2013 با تخت‌خوابش در زمین فرو رفت و هرگز پیدا نشد

در چند روز گذشته، این داستان شوکه‌کننده دوباره در رسانه‌های مختلف خبری منتشر شده است؛ داستان مردی که روز ۱ مارس ۲۰۱۳ در گودالی در فلوریدا فرو رفت.

سال ۲۰۱۳، یک فروچاله اتاق خواب مردی را درحالی که خودش در آن خواب بود بلعید و دیگر هیچ اثری از او یافت نشد. برادرش صدای بلندی به همراه صدای فریاد او شنید. وقتی به راهرو رسید، بیشتر اتاق خواب فرو ریخته بود.

به گزارش فرادید، در چند روز گذشته، این داستان شوکه‌کننده دوباره در رسانه‌های مختلف خبری منتشر شده است؛ داستان مردی که روز ۱ مارس ۲۰۱۳ در گودالی در فلوریدا فرو رفت.

این مرد جِف بوش ۳۷ ساله بود که گودالی زیر خانه‌اش در سِفنِر فلوریدا دهان باز کرد. به گفته گاردین، این گودال که حدود ۶ متر عرض و عمق داشت، زیر اتاق خواب او ظاهر شد. صدای بلند این اتفاق را برادر جف، جرمی و همسرش ریچل از اتاق دیگر شنیدند.

ریچل آن زمان درباره این اتفاق گفته بود: «ما صدای جیغ جف را شنیدیم. از راهرو دویدیم، چراغ را روشن کردیم و در را که باز کردیم، تنها چیزی که دیدیم یک گودال بزرگ قدیمی بود که جف درون آن افتاده بود.»

جرمی برای نجات برادرش به داخل گودال پرید، اما از آنجا که زمین اطراف گودال همچنان در حال فرو ریختن بود، برای بیرون آمدن محتاج کمک گرفتن از معاون کلانتر شهرستان هیلزبرو شد.

جرمی درباره آن اتفاق گفته است: «زمین هنوز در حال فرو ریختن بود و خاک همچنان نشست می‌کرد، اما من اهمیتی نمی‌دادم، چون فقط به نجات برادرم فکر می‌کردم، اما متاسفانه نتوانستم کاری کنم. قسم می‌خورم صدایش را می‌شنیدم که نامم را برای کمک صدا می‌زد.»

امدادگران نتوانستند جسد بوش را از آن گودال که مبلمان اتاق خواب را هم با او بلعیده بود، پیدا کنند. روز بعد، مهندسان تشخیص دادند خانه و زمین برای بررسی بیشتر بسیار خطرناک است. آن گودال تخریب و با شن پر شد، اما چند سال بعد، دوباره دهان باز کرد و حالا دور تا دور آن حصارکشی شده است.

ماجرای مردی که سال 2013 با تخت‌خوابش در زمین فرو رفت و هرگز پیدا نشد

فلوریدا بخاطر غنی بودن از سنگ آهک در معرض این فروچاله‌ها است.

سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده در توضیح این اتفاق گفته است: «فروچاله در جایی که زمین‌شناسان آن را ناحیه‌ی کارست می‌نامند، شایع‌تر است. ناحیه کارست منطقه‌ای است که در آن، انواع سنگ‌های زیر سطح زمین به طور طبیعی توسط آب‌های زیرزمینی حل می‌شوند. سنگ‌های حل‌شدنی شامل بستر‌ها و گنبد‌های نمکی، گچ، سنگ آهک و سایر سنگ‌های کربناته می‌شوند.»

با حل شدن سنگ‌های زیرین، غار‌های زیرزمینی در زیر سطح ایجاد می‌شوند. وقتی یک سطح ضعیف‌شده به داخل غار فرو می‌ریزد، چنین گودال‌هایی ایجاد می‌شود. اندازه این گودال‌ها متفاوت است، از بسیار کوچک گرفته تا بسیار بزرگ مانند موردی که در شائوجای تیانکِنگ، معروف به گودال الهی شائوجای دیده شد که تصور می‌شود بزرگ‌ترین نمونه این گودال‌ها در جهان به عرض حدود ۵۳۷ متر و عمق ۶۶۲ متر است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا