سیل و آبگرفتگی 8 استان / امدادرسانی به 586 نفر


سیل و آبگرفتگی 8 استان / امدادرسانی به 586 نفر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از امدادرسانی به ۵۸۶ نفر درپی وقوع سیل، آبگرفتگی و کولاک برف در هشت استان کشور خبر داد.

سیل و آبگرفتگی 8 استان / امدادرسانی به 586 نفر

به گزارش راهبرد معاصر؛ بابک محمودی با اشاره به عملیات‌های امدادی مرتبط با سوانح جوی در هشت استان کشور گفت: به دنبال اعلام هشدار سازمان هواشناسی در مورد بارش باران و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در چندین استان کشور، امدادگران جمعیت هلال احمر به حالت آماده‌باش درامده و تجهیزات و امکانات لازم نیز در اختیار آنان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه استان‌های ایلام، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان و فارس تحت تاثیر سامانه بارشی قوی و در وضعیت صدور هشدار قرمز بارندگی قرار گرفتند، افزود: نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در این هشت استان به ۵۶۸ نفر در عملیات سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: در این بین ۱۳۰ نفر از متاثرین اسکان اضطراری یافتند و ۱۲۹ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: نجاتگران هلال‌احمر آب ۷۳ واحد مسکونی را تخلیه کردند، همچنین ۴۴۵ کیلوگرم نایلون، ۶۱ تخته پتو و ۳۶ بسته غذایی در بین متأثرین از سیل توزیع شد. در مجموع ۹۷ تیم عملیاتی متشکل ۳۹۱ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور داشتند. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین