رسانه: ترکیه و آمریکا بر سر سیستم تحریمی جدید علیه روسیه توافق کردند


رسانه: ترکیه و آمریکا بر سر سیستم تحریمی جدید علیه روسیه توافق کردند

روزنامه حریت به نقل از منابع می نویسد، ایالات متحده و ترکیه توافق کردند که از این پس واشنگتن، قبل از اعمال تحریم ها علیه شرکت های ترکیه ای که مشکوک به دور زدن محدودیت های ضد روسی است، ابتدا آنکارا را مطلع کرده و اطلاعاتی را درخواست کند.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه می نویسد: "یکی از موضوعاتی که اخیرا مورد بحث و توافق قرار گرفت برای ترکیه بسیار مهم است. شرکت‌هایی که با روسیه تجارت می‌کردند یا گمان می‌رفت با روسیه تجارت می‌کردند، بلافاصله بدون درخواست ترکیه برای تحقیق، توسط ایالات متحده تحریم شدند. دو کشور بر سر یک سیستم جدید توافق کردند: بر اساس به اصطلاح "طرح هماهنگ سازی تحریم ها"، ایالات متحده ابتدا ترکیه را از شرکت های احتمالی مطلع می کند و اطلاعاتی را در مورد این موضوع درخواست می کند."
تصریح شده است که در صورت انجام تحقیقات و گزارش نتایج ترکیه، اقدامات لازم انجام خواهد شد.
مقامات ترکیه پیش از این بیش از یک بار اعلام کرده اند که آنکارا به تحریم های یکجانبه علیه روسیه نمی پیوندد و اجازه دور زدن آنها را نمی دهد.
الکسی ارخوف سفیر روسیه در ترکیه پیشتر به اسپوتنیک گفته بود که مشکل انتقال پرداخت از روسیه به ترکیه تا حد زیادی همچنان ادامه دارد، کار فشرده برای حل آن ادامه دارد. یک منبع در دفتر ریاست جمهوری این کشور به اسپوتنیک گفت: "طرف ترک رسماً از مشکلات موجود در نقل و انتقالات پرداختی با روسیه آگاه است، وضعیت را فاجعه بار نمی داند، ادارات مربوطه دو کشور برای حل این وضعیت تلاش می کنند. " همزمان، یک منبع در بخش بانکی در 14 فوریه گزارش داد که ایالات متحده بر اساس سیاست تحریمی، به تعدادی از بانک های خصوصی در ترکیه در مورد لزوم بررسی دقیق نقل و انتقالات پرداخت با روسیه هشدار می دهد و به لحنی تهدیدآمیز رسیده است.
روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب شجاعت پذیرش شکست تحریم ها علیه روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بارها نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه مطرح شده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرد. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان