تحقق رشد اقتصادی کشور در 1402/ دورنمای امیدوارکننده 1403


تحقق رشد اقتصادی کشور در 1402/ دورنمای امیدوارکننده 1403

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تحقق رشد اقتصادی را ماحصل سیاست‌های درست و نگاه بلندمدت مدیریت اقتصادی دانست و گفت: رشد اقتصادی زمانی به‌دست می‌آید که سرمایه‌گذاران نسبت به دورنمای اقتصاد کشور امیدوار باشند و نگرانی بابت بی‌ثباتی اقتصادی نداشته باشند.

تحقق رشد اقتصادی کشور در 1402/ دورنمای امیدوارکننده 1403

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ بیش از پنج درصد برآورد شده است، گفت: تورم نقطه به نقطه با کاهش ۲۰ درصدی به حدود ۳۵ درصد رسیده و میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز افزایش یافته است.

اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی و برخی کارشناسان اقتصادی کشور نشان می‌دهد دولت سیزدهم توانسته است در گام نخست در تحقق شعار سال 1402 که «مهار تورم و رشد اقتصادی» است، موفق عمل کند و اکنون با دورنمای بهتر و امیدوارکننده ای به سال جدید وارد شود.

در صورتی که سیاست تثبیت اقتصادی با کنترل و نظارت‌های ویژه تداوم یابد و بازار ارز دور از نوسانات باشد، فضا برای افزایش سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی باز می شود

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره نزدیک شدن به رشد اقتصادی پنج درصد طبق اخبار منتشر شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی به «راهبرد معاصر» گفت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که زمینه ساز رشد اقتصادی شده، سیاست های تثبیت اقتصادی و تثبیت نرخ ارز است.

وی افزود: با اینکه دو ماه قبل شاهد نوساناتی در نرخ ارز بودیم و مردم و فعالان اقتصادی نگران شدند، اما با سیاست گذاری های درست بانک مرکزی شاهد تعدیل قیمت و ایجاد ثبات در هفته های اخیر بودیم که امیدوارکننده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مؤلفه مهمی که تضمین کننده رشد اقتصادی است و در دو سال گذشته زمینه های لازم را برای افتادن در مسیر رشد اقتصادی باز کرده، آرامش در بازار و اطمینان نسبت به سیاست گذاری های درست است.

شاکری درباره عوامل زمینه ساز رشد اقتصادی هشت درصدی گفت: در صورتی که سیاست تثبیت اقتصادی با کنترل و نظارت‌های ویژه تداوم یابد و بازار ارز دور از نوسانات باشد، فضا برای افزایش سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی باز می شود، لذا شاهد اثرات روانی این روند بر بازارهای مختلف خواهیم بود که رهاورد آن کاهش نرخ تورم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است: در صورتی که وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی سیاست کنترل رشد نقدینگی و حمایت از تولید را ادامه دهند و مبارزه قاطعی با ناترازی بانک‌ها شکل بگیرد، شاهد آرامشی بیشتر از آنچه امروز در بازارها ایجاد شده است، خواهیم بود و این موضوع امیدوار کننده است، زیرا نوید حصول رشدهای بیشتری بیشتر را در اقتصاد ایران می دهد.

شاکری عنوان کرد: رشد اقتصادی ماحصل سیاست های درست و نگاه بلندمدت در مدیریت اقتصادی است، زیرا رشد زمانی حاصل می شود که سرمایه گذاران نسبت به دورنمای اقتصاد کشور امیدوار باشند و نگرانی بابت بی‌ثباتی اقتصادی نداشته باشند.

وی توضیح داد: در صورتی که سیاست های ثبات ارزی و اقتصادی دولت تداوم یابد، راه جولان دلالان بسته و مسیر سرمایه گذاری های بلندمدت باز می شود، موضوعی که نتیجه آن را در رشد اقتصادی و افزایش آرامش و اطمینان در بازارهای مختلف ازجمله بازار ارز شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در زمینه حرکت به سمت رشدهای بیشتر اقتصادی آماده همکاری با دولت در زمینه های مختلف است، زیرا به نفع کل کشور و مردم شریف ایران و رشد و شکوفایی اقتصادی است که همه از مواهب آن بهره مند می شوند.

شاکری معتقد است: برای اینکه دوباره دچار رشدهای منفی اقتصاد نشویم و در مسیر رشد اقتصادی حرکت کنیم، لازم است دولتمردان در بخش های مهمی مانند وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در سیاست های خود مصر باشند و با نظارت های درست، اجرای سیاست ها به خوبی شکل بگیرد تا سرمایه داران و سرمایه گذاران شاهد باشند همه ارگان‌های اقتصادی با قوت و قدرت پای کار حرکت به سمت شفافیت و رشد اقتصادی ایستاده‌اند.

وی تأکید کرد: زمانی شاهد ثبت رشدهای اقتصادی بیش از ارقام عنوان شده خواهیم بود که بانک مرکزی با شفافیت برنامه های اقتصادی و ثبیت اقتصاد را دنبال کند، زیرا این روند بازار را خالی از نوساناتی می کند که به زیان سرمایه گذاری است و فضای روانی جامعه را برای کاهش تورم و کاهش هزینه تمام شده تولید و به تبع آن افزایش رفاه عمومی فراهم می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه کسی نقش بازیگر زیبای "بر باد رفته" را بازی خواهد کرد؟