این جنگنده روسی 4500 کیلوگرم مهمات حمل می‌کند!


این جنگنده روسی 4500 کیلوگرم مهمات حمل می‌کند!

میگ-۲۹کی، معروف به فالکروم (Fulcrum D)، رهگیر نیروی دریایی قدرتمند روسیه با پیکربندی دو موتوره و تک سرنشین است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. برای عملیات ناو انطباق یافته است، اما به دلیل فقدان ناوهای روسیه با مشکل مواجه شده است، با این حال به عنوان یک جنگنده چند منظوره مجهز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، میگ-۲۹کی، معروف به فالکروم (Fulcrum D)، رهگیر نیروی دریایی قدرتمند روسیه با پیکربندی دو موتوره و تک سرنشین توانایی رسیدن به ۲ ماخ با برد ۹۵۰ مایلی را دارد و همچنین دارای قابلیت سوخت‌گیری هوایی است. علیرغم طراحی پیشرفته آن، از جمله پوشش‌های جاذب رادار و سیستم‌های جنگ الکترونیک، کاربرد اصلی آن به سمت ماموریت‌های هوا به زمین تغییر کرده است. به طور انحصاری توسط نیروی دریایی هند در خارج از روسیه اداره می‌شود و حضور آن در سیستم نظامی پیچیدگی‌های هوانوردی دریایی مدرن را برجسته می‌کند.

رهگیرهای دریایی نوع خاصی از جت‌های جنگنده هستند که برای عملیات از ناوهای هواپیمابر طراحی شده‌اند. فیلم محبوب دهه ۱۹۸۰ تاپ‌گان، با بازی تام کروز، کمک کرد تا رهگیرهای نیروی دریایی در افکار عمومی جای بگیرند. اما ارتش ایالات متحده تنها ارتشی نیست که از این هواپیماها استفاده می‌کند. در واقع، در تاپ‌گان، خلبانان آمریکایی که با اف-۱۴ تامکت ارجمند پرواز می‌کنند، با جت‌های جنگنده شوروی روبرو می‌شوند. در حالی که هواپیماهایی که با آنها روبرو می‌شوند تخیلی هستند، یک نوع جت جنگنده وجود دارد که شباهت زیادی به توانایی‌های آنها دارد.

این جنگنده روسی 4500 کیلوگرم مهمات حمل می‌کند!

میگ-۲۹کی فالکروم

میگ-۲۹کی، یک جت جنگنده دریایی دو موتوره، تک سرنشینه و چند منظوره است. نیروی دریایی روسیه این هواپیما را در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد و تقریباً ۲۰ جت جنگنده از این نوع هنوز در خدمت دارد. فقدان یک ناو هواپیمابر که این جنگنده بتواند از طریق آن عمل کند، میگ-۲۹کی را تا حد زیادی برای نیروی دریایی روسیه به یک جنگنده اضافی تبدیل کرده است.

«کی» که مخفف "Korabelnogo Bazirovaniya" یا «مبتنی بر عرشه» است. این نام نقش رهگیر دریایی جنگنده را برجسته می‌کند. همچنین آن را در میان خانواده بزرگ میگ-۲۹ با بیش از ۱۵۰۰ هواپیما از همه نوع خود متمایز می‌کند. میگ-۲۹ یک جت جنگنده برتری هوایی است که به عنوان پاسخی به اف-۱۴ تامکت ایالات متحده طراحی شده است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1886222

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022