هشدار مسکو به توکیو درباره عواقب ارسال موشک های پاتریوت به کی یف


هشدار مسکو به توکیو درباره عواقب ارسال موشک های پاتریوت به کی یف

سرپرست بخش سوم آسیایی، مسکو از طریق کانال های دیپلماتیک به ژاپن درباره عواقب انتقال موشک های سامانه پدافند هوایی پاتریوت به ایالات متحده آمریکا که در نهایت ممکن هست سر از اوکراین درآورند هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، در اواخر دسامبر، کاخ سفید تایید کرد که توکیو تصمیم به انتقال موشک های پاتریوت به ایالات متحده گرفته است و گفت که این امر امنیت ژاپن را افزایش می دهد و صلح و ثبات را در منطقه هند و اقیانوس آرام ارتقا می دهد. در سفارت ژاپن در روسیه، پس از دیدار سفیر آکیرا موتو با آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه، اعلام کردند که موشک های منتقل شده به واشنگتن در اوکراین استفاده نخواهد شد.
سرگئی ژستکی در این زمینه گفت: "هنگامی که در دسامبر 2023، دولت فومیو کیشیدا به کاهش قانونی قوانین ملی برای صادرات محصولات نظامی به منظور تامین موشک های تولید شده در کشور تحت لیسانس سیستم دفاع هوایی پاتریوت به واشنگتن دست یافت، مستقیماً از طریق سفیر ژاپن در مسکو به طرف ژاپنی هشدار دادیم که ما هیچ شکی در مورد منتفع نهایی چنین تصمیمی نداریم."
به گفته وی، "طبیعتا، ما به وضوح چنین کمک هایی را در تقویت بیشتر نیروهای مسلح اوکراین با تسلیحات به عنوان همدستی توکیو در اقدامات جنایتکارانه کی یف، که فقط افزایش تعداد قربانیان را به دنبال دارد، تلقی خواهیم کرد."
علاوه بر این، به گفته وی، "رئیس دپارتمان روسیه وزارت خارجه ژاپن که برای رایزنی با سفارت خود در مسکو بود، به وزارت خارجه روسیه احضار شد تا درباره اوضاع پیرامون اوکراین توضیحاتی ارائه کند."
همچنین به گفته وی، توکیو یک کمپین اطلاعاتی گسترده با موضوع کمک به اوکراینی هایی که وارد ژاپن می شوند راه اندازی کرده است.
در همین حال، بر اساس گزارش سرویس مهاجرت ژاپن، از فوریه 2022 تا کنون، تنها حدود دو و نیم هزار نفر وارد کشور شده اند که برخی از آنها قبلاً ترک کرده اند. به بیشتر بقیه حق کار داده شده است، اما درک آن به دلیل موانع زبانی و فرهنگی بسیار دشوار است.
به گفته وی، مقامات ژاپنی "بسیار تمایلی به به رسمیت شناختن خارجی ها به عنوان "پناهنده" در مفهوم حقوقی بین المللی این مفهوم ندارند - در سال 2022، تنها 2٪ از درخواست های خارجی ارائه شده مورد تایید قرار گرفتند. علاوه بر این، به گفته وی، دولت ژاپن سالانه 1 میلیون ین (حدود 7 هزار دلار) برای نگهداری از افراد دارای این وضعیت اختصاص می دهد، "که در اصل آنها را به زندگی رقت انگیز محکوم می کند."
مسکو در سال 2022 یادداشتی را در رابطه با ارائه کمک های نظامی به اوکراین به کشورهای ناتو ارسال کرد. روسیه بارها خاطرنشان کرده است که هر محموله ای که حاوی سلاح برای کی یف باشد، به یک هدف قانونی برای ارتش این کشور تبدیل خواهد شد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت که ایالات متحده و ائتلاف مستقیماً در درگیری دخالت دارند - نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش نظامیان در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!