آیا پایتخت اوکراین به غرب این کشور منتقل می شود؟


آیا پایتخت اوکراین به غرب این کشور منتقل می شود؟

مشاور سابق پنتاگون گفت ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ممکن است پایتخت این کشور را از کی یف به لووف منتقل کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ داگلاس مک گرگور در کانال یوتیوب Judging Freedom گفت: "شاید زلنسکی سوار ماشین یا هواپیما شود و برای تشکیل دولت در لووف به غرب برود. در آنجا اصرار خواهد کرد که کشور اوکراین عضو ناتو شود."
همانطور که مک گرگور پیش بینی کرد، اودسا و بسیاری از شهرهای دیگر منطقه شمال دریای سیاه به زودی بخشی از روسیه خواهند شد، زیرا این شهرهای تاریخی روسیه هستند. وی در پایان گفت که ارتش اوکراین نمی تواند از این امر جلوگیری کند.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یادآور شد که اودسا یک شهر روسیه است و کل منطقه دریای سیاه در نتیجه جنگ های روسیه و ترکیه به روسیه رفت، بنابراین اوکراین هیچ ارتباطی با این سرزمین ها ندارد. همانطور که رئیس دولت روسیه خاطرنشان کرد، جنوب شرقی اوکراین همیشه طرفدار روسیه بوده است، زیرا این مناطق از نظر تاریخی سرزمین های روسیه هستند. وی تصریح کرد: در طول تشکیل اتحاد جماهیر شوروی، لنین همه چیز را به اوکراین منتقل کرد و با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، مسکو با این موضوع کنار آمد و آماده بود در چنین پارادایم زندگی کند.
رئیس جمهور روسیه در پایان گفت: ساکنان این مناطق همیشه به کسانی رای داده اند که با شعارهای طرفدار روسیه راهپیمایی کرده اند، اما پس از کودتای کی یف در سال 2014، مشخص شد که روسیه برای ایجاد روابط عادی با اوکراین فریب نخواهد خورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی