اعطای نشان افتخار به کهنه سرباز نازی تجلیل شده در کانادا توسط اوکراین


اعطای نشان افتخار به کهنه سرباز نازی تجلیل شده در کانادا توسط اوکراین

شبکه تلویزیونی اوکراینی گزارش داد که شورای منطقه ای ترنوپیل به یاروسلاو گونکو، مرد سابق اس اس، نشان افتخاری اعطا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در پیامی که در وب‌سایت این رسانه منتشر شد، آمده است: "شورای منطقه‌ای ترنوپیل به سرباز کهنه‌کار جنگ جهانی دوم، جنگجوی بخش گالیسیا یاروسلاو گونکو، نشان افتخاری شورای منطقه‌ای ترنوپیل "برای خدمات به منطقه ترنوپیل" به نام یاروسلاو استتسک را اعطا کرد."
به گفته این کانال تلویزیونی، گونکو این جایزه را به دلیل "سهم شخصی قابل توجه در کمک به نیروهای مسلح اوکراین، فعالیت های خیریه فعال و اجتماعی" دریافت کرد.
در سپتامبر 2023، در طی سخنرانی ولادیمیر زلنسکی در پارلمان کانادا، حاضرین از یاروسلاو هونکا (هونکو) ملی‌گرای اوکراینی 98 ساله که در بخش SS Galicia در طول جنگ جهانی دوم خدمت می‌کرد، به گرمی استقبال کردند. در 26 سپتامبر، ملانی جولی، وزیر امور خارجه، خواستار استعفای آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام (مجلس پایین پارلمان) شد که دعوت از این کهنه سرباز نازی را به عهده گرفت. او این اقدام را "کاملا غیرقابل قبول" و "مایه شرمساری برای مجلس نمایندگان، برای کانادایی ها" خواند. روتا بعداً استعفای خود را اعلام کرد. در 27 سپتامبر، نخست وزیر کانادا جاستین ترودو نیز بابت این حادثه عذرخواهی کرد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تمجید عمومی از یک نازی در پارلمان کانادا "بهترین توصیف رژیم حاکم نخست وزیر جاستین ترودو است"، در حالی که طرف روسی قصد ندارد "روابط لیبرال های کانادایی با نازیسم را تحمل کند."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول