دارایی و توانایی های مهمی که ارزش شکرگزاری دارند یادآور شویم


دارایی و توانایی های مهمی که ارزش شکرگزاری دارند یادآور شویم

دارایی و توانایی های مهمی که ارزش شکرگزاری دارند یادآور شویم در طول روز ، کمی وقت بگذارید و در مورد داشته‌هایتان فکر کنید و قدردانی خود را نسبت به کسانی که دوستشان دارید ابراز کنید. ما فقط برای مدت کوتاهی...

دارایی و توانایی های مهمی که ارزش شکرگزاری دارند یادآور شویم
دارایی و توانایی های مهمی که ارزش شکرگزاری دارند یادآور شویم در طول روز ، کمی وقت بگذارید و در مورد داشته‌هایتان فکر کنید و قدردانی خود را نسبت به کسانی که دوستشان دارید ابراز کنید. ما فقط برای مدت کوتاهی در این دنیا هستیم و شاکر بودن به شما کمک می‌کند تا برای عمر خود و آنچه که در این دنیا دارید ارزش قائل شوید.
  1. زندگی: طبق مطالعه منتشر شده در مجله Social Psychological and Personality Science افرادی که از تجربیات زندگی ابراز قدردانی می کنند، رضایت کلی بیشتری از زندگی دارند. این نشان می دهد که شناخت زندگی به عنوان یک هدیه می تواند به دیدگاه مثبت تری کمک کند.
    خنده: تحقیقات منتشر شده در مجله Emotion نشان می دهد که خنده دارای مزایای متعددی برای سلامتی از جمله کاهش استرس و بهبود عملکرد قلب و عروق می‌باشد. لبخند زدن و خندیدن می تواند به رفاه کلی عاطفی و سلامت جسمی کمک کند.
    اعتماد: مطالعه ای در Journal of Marriage and Family بر نقش حیاتی اعتماد در روابط عاشقانه تأکید می کند. اعتماد با رضایت و ثبات رابطه مرتبط است و اهمیت آن را در تقویت ارتباطات سالم برجسته می کند.
    اشک: تحقیقات دکتر ویلیام فری (William Frey) نشان می دهد که گریه مزایای کاهش استرس را دارا می‌باشد. حمایت عاطفی در لحظات آسیب‌پذیر، مانند گریه کردن روی شانه‌های یکی از عزیزان، می‌تواند بهزیستی عاطفی را افزایش دهد.
    اشتراک گذاری: مجله Personality and Social Psychology اهمیت به اشتراک گذاری تجربیات در ایجاد روابط قوی را برجسته می کند. تجربیات مثبت مشترک به رضایت از رابطه و تقویت پیوندهای عاطفی کمک می کند.
    آرامش: بر اساس مطالعه ای در Journal of Happiness Studies افرادی که احساس هدف و جهت در زندگی دارند سطوح بالاتری از رضایت از زندگی را تجربه می کنند. این با نکته موجود در مقاله در خصوص آرامش ناشی از شناخت هویت و اهداف مطابقت دارد.
    شادی: تحقیقات در زمینه روانشناسی مثبت تأکید می کند که شادی یک تجربه ذهنی است که تحت تأثیر عوامل مختلف از جمله روابط قرار می گیرد. دوست داشته شدن و احساس رضایت به طور قابل توجهی به شادی کلی فرد کمک می کند.
    سلامتی: مطالعات انجام شده در Journal of Behavioral Medicine نشان می دهد که حمایت اجتماعی از جمله مراقبت از طرف شریک زندگی می تواند بر سلامت جسمانی تأثیر مثبت بگذارد. یک رابطه حمایتی می تواند به مقابله با بیماری کمک کند و بهزیستی کلی را افزایش دهد.
    ایمان: تحقیق منتشر شده در Journal of Positive Psychology ارتباط بین ایمان و رفاه را بررسی می کند. داشتن ایمان به قدرتی برتر می تواند حس هدفمندی و تاب آوری را در زمان های چالش برانگیز در اختیار افراد قرار دهد.
    دوستی: اهمیت دوستی در روابط توسط تحقیقات انجام شده در Journal of Social and Personal Relationships پشتیبانی می شود که بر نقش دوستی به عنوان پایه ای برای روابط عاشقانه پایدار تأکید می کند.
من اغلب روزها بابت داشته هایم (حتی حداقلی) شکرگزاری می‌کنم. این فرصتی است تا بتوانم داشته های زیادی را به خودم یادآوری کنم و برایشان سپاسگزار باشم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان