سرنگونی پرتابه وامپیر بر فراز روسیه


سرنگونی پرتابه  وامپیر  بر فراز روسیه

از هفته گذشته، اوکراین حملات گسترده روزانه به مناطق مسکونی در منطقه بلگورود روسیه را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی 9 پرتابه سامانه موشکی پرتاب چندگانه «وامپیر» ساخت چک را بر فراز منطقه بلگورود سرنگون کردند.
در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در 19 مارس، حدود ساعت 10:30 به وقت مسکو، تلاش دیگری از سوی رژیم کی یف برای انجام یک حمله تروریستی به اهدافی در قلمرو فدراسیون روسیه با استفاده از سیستم موشک پرتاب چندگانه «وامپیرآر ام-70» خنثی شد.
تاکنون بیش از 15 نفر کشته و بیش از 80 غیرنظامی زخمی شده اند. بیش از 40 نفر از جمله کودکان بر اثر جراحات گوناگون در بیمارستان ها بستری شدند. کل قلمرو منطقه بلگورود از 11 آوریل 2022 در معرض سطح بالای تهدید تروریستی قرار گرفته است. طول مرز این منطقه با اوکراین 350 کیلومتر است».
گفتنی است، نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم مناطق مرزی روسیه را گلوله باران می کنند، حملات هواپیماهای بدون سرنشین و خرابکاری انجام می شود.در مناطق کورسک و بلگورود سطح زرد خطر تروریستی اعلام شده است.
پیشتر کارشناس علوم سیاسی روسیه گفته بود، اوکراین، با حملات پهپادی خود به تأسیسات روسیه، شکست‌ها در جبهه را جبران می‌کند. شرایط میدان نبرد به سود اوکراین نیست. اخیراً ارتش روسیه به برخی از اهداف مهم برای کی یف حمله کرده است، بنابراین آنها حداقل به پیروزی های احساسی نیاز دارند. در این راستا، حمله به مسکو یک پیروزی نمادین و احساسی است که کی یف آن را در داخل کشور خود به عنوان یک برد سریع معرفی می کند.
حملات پهپادی به تأسیسات در پایتخت روسیه و منطقه مسکو از نظر نظامی معنا ندارد، اما از نقطه نظر نمادین از آنها برای "مقادیر تبلیغاتی برای خیرین غربی" استفاده خواهد شد. ارتش اوکراین مرتباً با کمک هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق روسیه حمله می کند. حملات اصلی متوجه مناطق مرزی یعنی مناطق کورسک، بریانسک و بلگورود و همچنین کریمه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329