ارتش روسیه روستای اورلوفکا را آزاد کرد


ارتش روسیه روستای اورلوفکا را آزاد کرد

وزارت دفاع روسیه: وضعیت در خط مقدم جبهه بهبود یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که واحدهای گروه سربازان "مرکز" در جهت آودیفسکی، روستای اورلوفکا جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند و وضعیت را در خط مقدم بهبود بخشیدند."
در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «نیروهای روسی همچنین شش ضد حمله سه تیپ نیروهای مسلح اوکراین در مناطق پروومایسکی، توننکی و بردیچی در جمهوری دموکراتیک روسیه را دفع کردند.
دشمن 125 از نفرات خود، دو خودروی زرهی جنگی و 5 خودرو را از دست داد. علاوه بر این، در جریان نبرد ضد باتری، جنگنده‌های روسی یک دستگاه توپخانه خودکششی M109 پالادین ساخت آمریکا، یک هویتزر Msta-B، دو هویتزر دی-20، یک اسلحه دی-30 و یک ضد MT-12 راپیر را هدف قرار دادند.
اورلوفکا در حومه آودیوکا در یک جاده کلیدی قرار دارد که در امتداد آن تأمینات گروه دنباسی نیروهای مسلح اوکراین جریان دارد. اکنون تدارکات نیروهای اوکراینی در اینجا به طور قابل توجهی مختل شده است.
در ماههای گذشته پیشروی نیروهای روسیه تشدید شده است.
ضد حمله اوکراین در مسیرهای یوژنودونتسک، آرتیوموفسک و اول از همه زاپوروژیه در 4 ژوئن آغاز شد. کی‌یف تیپ های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را به جنگ پرتاب کرد.
گفتنی است، همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 ژوئیه 2023 میلادی اعلام کرد، نیروهای اوکراینی هیچگونه موفقیتی به دست نیاوردند و متصدیان غربی به وضوح از روند این عملیات ناامید شده اند. به گفته وی، "نه منابع عظیم پمپاژ شده، نه تأمین سلاح، تانک، توپخانه، خودروهای زرهی، موشک، و نه اعزام هزاران مزدور و مستشار به کی یف کمکی نکرده و نمی‌کند.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس