پشت پرده قلدری نتانیاهو در مقابل بایدن چیست؟


پشت پرده قلدری نتانیاهو در مقابل بایدن چیست؟

نخست‌ وزیر رژیم اشغالگر در انتقاد از موضع‌گیری رئیس‌جمهوری آمریکا درباره جنگ غزه، گفته است: " فشار بین‌المللی برای توقف جنگ از طریق برگزاری انتخابات وجود دارد، ولی ما تسلیم این فشارها نخواهیم شد. توقف جنگ در حال حاضر به این معناست که اسرائیل جنگ را باخته است.. ما اجازه این کار را نمی‌دهیم و آمادگی‌ها برای حمله به رفح در حال اجراست".

نکته خنده‌دار و مضحک در سخترانی نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه‌اش در روز یکشنبه این است که صحبت‌های او درباره "وجدان" بود! او خطاب به آنکه آنها را "دوستانش در جامعه بین‌المللی" خواند، گفت:‌ "با این سرعت، وجدان اخلاقی خود را از دست دادید و به دلیل نزدیک بودن انتخابات آمریکا، می‌خواهید جنگ متوقف شود؟ هفتم اکتبر (روز شروع عملیات طوفان الاقصی) را فراموش کرده‌اید؟ به جای فشار آوردن به اسرائیل، حماس را تحت فشار قرار دهید. "

- اظهارات نتانیاهو ظاهراً در واکنش به مواضع جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و چاک شومر، رهبر اکثریت سنای کریگت بیان شد، زیرا چاک شومر در سخنرانی پنج‌شنبه گذشته در سنا، نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داده و او را به عنوان "مانع بزرگ در راه صلح" معرفی کرده است. بایدن نیز سخنرانی شومر را تحسین کرده و گفته است که این سخنرانی "خوب بود و نگرانی جدی بسیاری از آمریکایی‌ها را ابراز کرد".

- اگر به تحولات میدانی و نسل‌کشی که از ۵ ماه پیش در غزه به راه افتاده است؛ نگاهی بیندازیم هیچ اثری از "اختلاف" میان دولت آمریکا و کابینه افراطی نتانیاهو نخواهیم دید و همچنین خواهیم دید که هیچ تفاوتی میان اعضای کابینه نتانیاهو در قبال غزه وجود ندارد و بایدن، نتانیاهو، شومر و بن گویر و نیز بلینکن و اسموتریچ همگی به یک اندازه کینه و نفرت را در دل‌شان علیه جنبش مقاومت حماس و فلسطینیان ساکن غزه پرورانده‌اند و به رغم شهید شدن حدود ۳۲ هزار فلسطینی، که اکثریت آنان زن و کودک هستند، ذره‌ای پشیمانی و منطق در وجود این شخصیت‌های آمریکایی و صهیونیست وجود ندارد.

- تنها تفاوت دولت بایدن و کابینه نتانیاهو این است که دولت آمریکا بیش از کابینه نتانیاهو نگران آینده و سرنوشت "اسرائیل" است. نتانیاهو وارث رژیمی تروریستی و اشغالگر است که همانند اسلاف خود، در مسیر دستیابی به اهدافش به هیچ‌یک از ملاحظات بین‌المللی یا انسانی و یا اخلاقی پایبند نیست ، در حالی‌که آمریکا تلاش می‌کند آبروی خود را در جامعه جهانی حفظ کند ولی ضربه عملیات "طوفان الاقصی" تعادل رژیم صهیونیستی و آمریکا را بر هم زده و ماهیت واقعی آنها را عیان کرده است.

پشت پرده قلدری نتانیاهو در مقابل بایدن چیست؟

-اشتباه ناظران بر روابط آمریکا و اسرائیل در درک ماهیت آن نهفته است؛‌ رابطه‌ای که آمریکا را به رژیم اشغالگر پیوند می‌دهد ، رابطه معمولی میان دو دولت نیست بلکه رابطه میان یک کشور و پایگاه نظامی آن است. این پایگاه نظامی، که بنا به تصمیم انگلیس و آمریکا در قلب جهان اسلام تاسیس شد از هیچ‌گونه "حاکمیت" یا "استقلالی" برخوردار نیست و هیچ مقام صهیونیستی آزادی عمل در برابر تصمیمات و اوامر واشنگتن که امروز در غزه پیاده می‌شود، ندارد. آنچه که امروز در غزه اتفاق می‌افتد بنا به تصمیم و حمایت آمریکا در حال رخ دادن است و هر آنچه که درباره "قلدری" نتانیاهو در برابر ارباب آمریکایی‌اش می‌بینیم و می‌خوانیم چیزی جز نقش‌آفرینی در نمایشنامه آمریکایی نیست تا اینگونه وانمود شود که واشنگتن مخالف سیاست‌های جنگ‌افروزی نتانیاهو است و نتانیاهو از اجرای اوامر واشنگتن سر باز می‌زند. در واقع این نقش نتانیاهو در خدمت آمریکا و شخصِ بایدن است، و نتانیاهو چاره‌ای جز وانمود کردن ندارد و این واقعیت، بعد از عملیات "طوفان الاقصی" عیان‌تر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود