واکنش چین به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه


واکنش چین به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه

«شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین در گفت‌وگویی تلفنی انتخاب مجدد «ولادیمیر پوتین» را به عنوان رئیس جمهور فدراسیون روسیه تبریک گفت و بر اهمیت توسعه روابط پکن و مسکو تاکید کرد.

واکنش چین به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه

به گزارش راهبرد معاصر؛ شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین امروز (دوشنبه ۲۸ اسفند) در یک تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، انتخاب مجدد وی را به عنوان رئیس جمهور فدراسیون روسیه تبریک گفت.

وی با بیان اینکه مردم روسیه برای حل چالش‌ها و پیشروی پیوسته در مسیر توسعه و احیای ملی متحد شده‌اند، افزود: انتخاب مجدد شما به طور کامل نشان‌دهنده حمایت مردم روسیه از شما است و من معتقدم که تحت رهبری شما، مسکو می‌تواند به دستاورد‌های بزرگتری در توسعه و سازندگی ملی دست یابد.

شی با تاکید بر اینکه پکن اهمیت زیادی برای توسعه روابط با مسکو قائل است، تصریح کرد: پکن مایل به حفظ ارتباط نزدیک با مسکو برای ارتقای توسعه پایدار، سالم، پایدار و عمیق در همکاری راهبردی جامع ۲ کشور است که در آن منافع دولت و مردم ۲ طرف حفظ شود.

لی‌جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم امروز (دوشنبه ۲۸ اسفند) از اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر اینکه تایوان بخشی از جمهوری خلق چین است و تلاش‌های کشور‌های ضد پکن برای اقدامات تحریک آمیز در اطراف تنگه تایوان و اعمال تحریم‌ها علیه چین مطمئناً با شکست همراه خواهد شد، تشکر و قددرانی کرد./ ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم