مقایسه درآمد فارکس و ارز دیجیتال – کدام بازار را انتخاب کنیم؟


مقایسه درآمد فارکس و ارز دیجیتال – کدام بازار را انتخاب کنیم؟

بیت کوین، اتریوم، ارزهای دیجیتال، کریپتوکارنسی و بایننس، این‌ها کلماتی هستند که احتمالا این روزها خیلی زیاد می‌شنوید. همه دارند از کسب درآمد دلاری در بازار ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنند؛ اما آیا شما به‌شخصه افرادی را می‌شناسید که واقعا...

بیت کوین، اتریوم، ارزهای دیجیتال، کریپتوکارنسی و بایننس، این‌ها کلماتی هستند که احتمالا این روزها خیلی زیاد می‌شنوید. همه دارند از کسب درآمد دلاری در بازار ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنند؛ اما آیا شما به‌شخصه افرادی را می‌شناسید که واقعا توانسته‌اند سود خوبی از این بازار برای مدت طولانی به صورت مداوم کسب کنند؟ آیا ماهیت این بازار که باعث ضرر خیلی از افراد شده است را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید تفاوت رفتار خاص این مارکت با بازار بسیار قدیمی‌تر و پرحجم‌تر فارکس چیست؟ آیا کلماتی مانند ترید روزانه، معامله طلا، معاملات کم استرس‌تر و کوتاه‌مدت‌تر به گوشتان خورده است؟ شاید جزو آن دسته از افرادی باشید که مدت‌هاست بیت کوین یا ارز دیجیتال دیگری را خریده‌اید و منتظرید تا به سود برسد. شاید جزء آن افرادی باشید که دوست دارید شب‌ها راحت‌تر بخوابید و نگران معاملات خود در بازارهای مالی نباشید. شاید هم به دنبال مقایسه درآمد فارکس و ارز دیجیتال هستید و می‌خواهید بدانید کدام بازار برای شما بهتر است و بیشتر با روحیه شما همخوانی دارد. در این مطلب به طور کامل به شما می‌گویم تفاوت‌های عمده این دو بازار چیست تا بتوانید با چشمانی بازتر آنچه را که مناسب شماست انتخاب کنید.

تفاوت ماهیت بازار ارزهای دیجیتال با فارکس

برای اینکه بدانیم کدام بازار برای ما مناسب‌تر است و درآمد بیشتری را به معامله‌گران می‌رساند باید ابتدا از ماهیت این دو بازار آگاهی پیدا کنیم. در واقع باید بدانیم فارکس چیست و کریپتو چه چیزی تا بتوانیم تصمیم‌ درست‌تری بگیریم. بازار کریپتوکارنسی یا ارزهای دیجیتال طول عمری تقریبا ۱۵ ساله دارد. ارزش کلی این بازار چیزی حدود ۳ تریلیون دلار است و ارزش معاملات روزانه آن به ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار می‌رسد. در مقابل، بازار فارکس از سال ۱۸۸۰ میلادی شروع به کار کرد و عمر بازار فارکس مدرن را می‌توان حدود ۹۰ سال دانست. ارزش تقریبی بازار فارکس ۲۴۰۹ تریلیون دلار است (۸۰۳ برابر ارزهای دیجیتال) و ارزش معاملات روزانه آن نیز۶۶۰۰ میلیارد دلار (تقریبا ۳۰ برابر ارزهای دیجیتال) است.

تفسیر اعداد و ارقام بالا چیست؟ بازاری که حجم آن کمتر باشد نوسانات بیشتر و خطرناک‌تری را تجربه می‌کند. زیرا افراد زیادی هستند که با پول‌های اندک خود می‌توانند بازار را دچار فراز و فرودهای غیرمنطقی کنند. بازار ارزهای دیجیتال پر است از ارزهایی با ارزش کل چند صدهزار تا چند میلیون دلار. حال اگر چند فرد پول‌های خود را روی‌هم بگذارند و ارزی را خریداری کنند قیمت آن به‌راحتی بالا می‌رود. همچنین، اگر افراد کمی ثروتمند، دارایی‌های خود را به ناگهان بفروشند و از یک ارز خارج شوند، قیمت آن سقوط آزاد می‌کند و دارندگان خود را به خاک سیاه می‌نشاند. اما بازار فارکس تقریبا بازارگردان بزرگی ندارد و یک بازار بسیار عمیق و کم تلاطم است. هیچ‌کس در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند به ناگاه بازار فارکس را متلاطم کند و ضرر و زیان سنگینی به افراد وارد کند. آنچه معامله‌گران بر سر آن اتفاق‌نظر دارند این است که بازار فارکس منطقی‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر رفتار می‌کند و تحلیل آن معمولا به‌درستی از آب درمی‌آید.

مقایسه درآمد فارکس و ارز دیجیتال – کدام بازار را انتخاب کنیم؟

سهام‌داری یا نوسان‌گیری؟

بازار ارزهای دیجیتال ماهیتی سهامی دارد در این بازار شما ارزهایی را خریداری می‌کنید و معمولا برای مدت چند ماه تا چند سال نگه می‌دارید تا به سود برسید. اما در بازار فارکس این کار رایج نیست. در اینجا شما به دنبال معاملات روزانه و کسب سود از نوسانات کوتاه‌مدت بازار در تایم فریم‌های کوچک هستید و معمولا در انتهای روز معامله خود را می‌بندید. پس هرچه سود یا زیان کرده باشید در پایان همان روز مشخص می‌شود. اما در بازار کریپتو اگر در ضرر رفتید باید ماه‌ها صبر کنید و روزشماری کنید تا دارایی شما مجدد به قیمت خریدتان برگردد. این رویه فشار زیادی را به شما تحمیل می‌کند. به همین خاطر است که اکثر تریدرهای ارزهای دیجیتال از نگه‌داشتن ارزهای خود خسته می‌شوند و به نوسان‌گیری و ترید روزانه در معاملات فیوچرز روی می‌آورند که به‌شدت نگرشی ویرانگر است.

ارزهای دیجیتال حجم و عمق بازار کمی دارند. ازاین‌رو معامله در تایم فریم‌های پایین که با خرید یا فروش یک نهنگ کوچک نوسانات شدیدی می‌دهد، میلیون‌ها تریدر در جهان را متضرر کرده است. بنابراین بهترین راه برای کسب سود در ارزهای دیجیتال همان سهام‌داری است. این توصیه در حدی است که یکبار مدیرعامل یکی از صرافی‌های بزرگ در مصاحبه‌ای گفت «معاملات در بازار فیوچرز تفاوتی با قمار ندارد. اگر می‌خواهید قمار کنید، کازینو جای بهتری برای شماست». اما در فارکس به دلیل عدم وجود نوسانات شدید و بی‌قاعده، نوسان‌گیری روزانه به‌مراتب کاری راحت‌تر و سوددهی آن با دوام‌تر است.

تحلیل تکنیکال در فارکس یا ارز دیجیتال؟

با استنباط از صحبت‌های بالا احتمالا شما هم حدس زده‌اید که تحلیل تکنیکال کجا بهتر جواب می‌دهد. به گفته تریدرهای باتجربه که در هر دو بازار فعالیت داشته‌اند، بازار فارکس با انواع روش‌های تحلیل تکنیکال، همخوانی و تطابق بیشتری دارد تا بازار نوسانی و پرهیجان کریپتو. ازاین‌رو بسیاری از استراتژی‌های معروف بازارهای مالی، از انواع تکنیک‌های پرایس اکشن گرفته تا استراتژی‌های مبتنی بر اندیکاتور، در بازار فارکس بیشتر قابل اجرا هستند و اصلا ذات این روش‌ها از بازار فارکس سرچشمه گرفته و متناسب با آن طراحی شده‌‌اند. در بازار کریپتو شما نمی‌توانید به‌تنهایی به تحلیل تکنیکال اتکا کنید. شما باید تحلیل فاندامنتال ارزها، میزان بهره‌وری شرکت‌های سهامی آن در طول ادوار مختلف، بررسی حجم‌های خریدوفروش، تحلیل داده‌های زنجیره‌ای بلاکچین و روند کلی اقتصاد جهانی را مطالعه کنید تا بتوانید زمان ورود دقیق به سهام یا ارزهای مطمئن بازار را حدس بزنید. چه بسیار ارزهایی بودند که از لحاظ نموداری وضعیت سالمی داشتند؛ اما چندی بعد آن‌چنان ریزشی را تجربه کردند که نه اثری از خود آن‌ها مانده نه از سهام‌دارانشان. اما در فارکس تحلیل تکنیکال نقطه قوت تریدرهاست و عملا می‌توان گفت با تسلط کامل بر این مهارت، بسیاری از رفتارهای بازار قابل‌تحلیل و پیش‌بینی می‌شود.

سرعت اجرای معاملات در پلتفرم‌های فارکس و کریپتو

فقط کافی است یکبار در یکی از بروکرهای فارکس و در یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال ترید کرده باشید تا متوجه تفاوت فاحش سرعت اجرای معاملات در فارکس با معاملات فیوچرز کریپتو شوید. تکنولوژی بروکرهای فارکس و اجرای معاملات در آن بسیار بالاتر از تکنولوژی صرافی‌های ارز دیجیتال است. این امر به شما آزادی عمل بیشتری در اجرای سریع معاملات با قیمت و حجم دلخواه و تعیین حد سود و حد ضرر دقیق معاملاتتان را می‌دهد. این مزیت به‌خصوص برای تریدرهای روزانه و اسکلپرها تفاوت بزرگی در برآیند سودآوری‌شان ایجاد می‌کند.

آیا صرافی‌های ارز دیجیتال به‌عمد استاپ لاس شما را می‌زنند؟

وقتی بازاری کم‌عمق است، به‌راحتی می‌توان قیمت را دست‌کاری کرد. هنوز مشخص نیست این دست‌کاری شدید قیمت را صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌دهند یا نهنگ‌های بازار، اما چیزی که محرز شده این است که در معاملات فیوچرز (معاملات اهرمی و با ریسک بالا)، شدو یا سایه‌های زیادی دیده می‌شود که به قطع می‌توان گفت حد ضرر (یا استاپ لاس) بسیاری از معامله‌گران را می‌زند. به تصاویر زیر توجه کنید؛ اولی تصویر کندل‌های یک ارز دیجیتال است که هر لحظه در حال تشکیل شدوهای بلند است و این برای معامله‌گران کوتاه‌مدت و فیوچرز بسیار هولناک است. اما تصویر دوم یک روز عادی در بازار بسیار پرحجم طلا در فارکس است که خبری از این دست‌کاری‌های قیمت نیست و به‌ندرت شدوهای بلند دیده می‌شود. درحالی‌که برای کریپتو این یک اصل است و باید همیشه مراقب آن باشید.

مقایسه درآمد فارکس و ارز دیجیتال – کدام بازار را انتخاب کنیم؟

مقایسه درآمد فارکس و ارز دیجیتال – کدام بازار را انتخاب کنیم؟

مقایسه درآمد فارکس و ارز دیجیتال

به‌طورقطع نمی‌توان گفت بازار فارکس درآمد بیشتری ایجاد می‌کند یا بازار ارزهای دیجیتال؛ اما سوال مهم در این مقایسه، این است که با وجود تفاوت‌های ذاتی گفته شده این دو بازار، آیا اصلا تعداد افرادی که می‌توانند از بازار ارزهای دیجیتال کسب سود بلندمدت کنند زیاد است یا نه؟ آیا دام‌هایی که این بازار برای تریدرها دارد مانع از این نمی‌شود که بسیاری از افراد با زیان از این بازار برای همیشه خارج شوند؟

اگر همچنان با وجود سختی‌هایی که بازار کریپتو دارد، علاقه‌مند به سهام‌داری هستید؛ اگر می‌توانید مدت طولانی را پای یک ارز بنشینید؛ اگر از صفرشدن دارایی خود در بعضی ارزها نمی‌ترسید؛ اگر تحمل استرس شب‌های زیادی که در ضرر هستید برای شما راحت است؛ اگر به دنبال کسب سود ناگهانی از حرکت‌های عجیب کریپتوکارنسی‌ها هستید، بازار کریپتو دقیقا مناسب شماست.

اگر هم می‌خواهید با یادگیری تحلیل تکنیکال، در یک بازار منطقی و پرحجم ترید کنید و کل سرمایه خود را وارد بازار نکنید و صرفا هر روز معاملات مخصوص به همان روز را انجام دهید و در پایان روز و هفته برآیند خود را محاسبه کنید، بازار فارکس مناسب شماست. ماهیت فارکس به‌گونه‌ای است که نیاز نیست شما تمام سرمایه خود را ریسک کنید و در چند ارز سرمایه‌گذاری کنید. چرا که اگر قیمت بیت کوین ریزش داشته باشد، تقریبا تمام ارزهای بازار ریزش خواهند کرد و کل سرمایه شما در ریسک سنگین قرار می‌گیرد.

حرف آخر

مقایسه درآمد فارکس و کریپتو به‌طورکلی امکان‌پذیر نیست. شما باید مهارت و دانش خود را در هر دو بازار ارتقا دهید. باید آموزش ببینید تا بدانید هر بازار چگونه کار می‌کند. اگر این مطلب شما را نسبت به کلیشه‌های آموزشی موجود آگاه‌تر کرد و می‌خواهید عمیق‌تر درباره ترید و معامله‌گری بدانید، حتما به سایت دلتا کالج سر بزنید و از آموزش‌های متفاوت و سودمند آن در راستای ارتقای معامله‌گری خود استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی