شوک بزرگ انتخاباتی روسیه به جهان


شوک بزرگ انتخاباتی روسیه به جهان

طی چند روز اخیر روسیه انتخاباتی استثنایی را تجربه کرد، انتخاباتی که قطعا در تاریخ ثبت خواهد شد ومردم روسیه ستاره این انتخابات بودند.

امروزه کل جهان با دیده حیرت و بالاجبار تحسین به انتخابات روسیه می نگرد.
غربی ها تلاش مذبوحانه ای انجام دادند تا این انتخابات را کمرنگ کنند و حد اقل سطح مشارکت مردم پایین باشد ولی مردم روسیه هشیاری خود نسبت به سیاست های دشمنان را به نمایش گذاشتند.
آنهایی که دوستدار روسیه هستند قطعا از استحکام حکومت روسیه خوشحال "تر" می باشند و آنهایی که دشمن روسیه هستند مجبور می باشند خودشان را جمع و جور کنند و در سیاست خود نسبت به روسیه تجدید نظر کنند.
همه کارشناسان و ناظران آزاد انتخابات وخبرنگاران رسانه های بین المللی حاضر در روسیه متفق القول بودند اکثریت قاطع مردم روسیه که پای صندوق های رای آمدند از رئیس جمهوری این کشور آقای ولادیمیر پوتین حمایت می کردند.
یکی از ویژگی های این انتخابات این بود که حتی مخالفان آقای پوتین هم در رای گیری شرکت داشتند وتلاش کردند یک مچ اندازی با آقای پوتین در این انتخابات انجام دهند.
همسر آقای ناوالنی (که اخیرا در زندان فوت کرده) وبا حمایت غرب خود را رهبر مخالفین آقای پوتین معرفی می کند در سفارت روسیه در برلین حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت و طرفداران خود را تشویق کرد تا مخالف آقای پوتین رای بدهند.
دمکراسی می تواند تا چه حدی باشد که شخصی که خود را رسما مخالف حکومت معرفی می کند آزادانه به سفارت مراجعه کند و رای خود را در صندوق رای بیاندازد.
خود به خود این ماجرا نشان می دهد که حد آزادی در روسیه چه قدر است و اینکه حتی مخالفین آقای پوتین به سلامت انتخابات اعتماد دارند.
رسانه های غرب بسیار تلاش کردند تا بلکه بتوانند با یک جنگ تبلیغاتی کاری کنند که تعداد آراء مخالفین آقای پوتین بالا برود.
در یک دمکراسی واقعی حتی اگر کاندیدای مورد علاقه ای وجود نداشته باشد، همین که اکثریت مردم رای به مخالف و یا رای سفید بدهند خود به خود به نوعی معیار نظر سنجی طرفدار و مخالف به دست می آید.
آقای پوتین موفق شد بیش از 87.32 درصد آرا را کسب کند و جدی ترین رقیب وی موفق شد فقط 4.3 درصد آرا را کسب کند، اگر درصد آراء آقای پوتین و دیگر رقبای انتخاباتی را جمع بزنید می بینید که نهایتا حدود 1.36 درصد آرا سفید ویا مخدوش بوده، یعنی حتی اگر همه اینها را به سبد مخالفان آقای پوتین بریزیم نهایتا دشمنان روسیه موفق شدند نظر 1.36 درصد مردم روسیه را جلب کنند، که البته عموما این درصد هم همه اش در سبد مخالفین آقای پوتین به حساب نمی آید.
خود به خود این به معنای یک نظر سنجی عمومی در باره محبوبیت آقای پوتین در روسیه به حساب می آید، آن هم در انتخاباتی که بیش از 70% واجدین شرایط در آن شرکت داشتند.
عملا با ایجاد فضا برای این نظر سنجی در واقع حاکمیت روسیه و شخص آقای پوتین اقتدار خود را به رخ دشمنان ومخالفین کشید و ثابت کرد که اکثریت قاطع مردم روسیه پشتیبان رهبر خود هستند و از وی و از همه اقداماتش طی دوره های قبل حمایت می کنند.
کافی است این را با درصد هایی که همتایان آقای پوتین در جهان کسب کرده اند و یا کسب می کنند مقایسه کنید، چه از نظر میزان مشارکت مردم در انتخابات چه از نظر درصد آراء کسب شده چه از لحاظ آزادی انتخابات، تا متوجه شوید امروزه آقای پوتین با چه اقتدار و پشتوانه ای در مقابل همتایان خود در دیگر کشورها قرار گرفته.
بسیاری از همتایان آقای پوتین در کشورهای دیگر امروزه با چالش های اساسی برای بقای خود مواجه می باشند چه از لحاظ درصد مشارکت مردمی در انتخابات چه از لحاظ درصد آراء کسب شده.
به عنوان مثال می گویم، همین آقای بایدن در ایالات متحده در یک انتخابات بسیار پر چالش با درصد بسیار اندک آرا موفق شد بر ترامپ پیروز شود، آنقدر این درصد پایین بود که کار به حمله طرفداران ترامپ به کنگره و خودداری ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات (که دولت خودش برگزار کرده بود) شد وامروزه موقعیت بایدن بسیار متزلزل تر از قبل می باشد و آنقدر در ایالات متحده انزجار از عملکرد وی بالا است که بسیاری از همین الآن وی را شکست خورده انتخابات آتی می دانند.
البته همین ماجرا را می توان به بسیاری کشورهای دیگر نیز تعمیم داد، از انگلیس و فرانسه و آلمان گرفته تا دیگر کشورهای مدعی دمکراسی.
اوکراین به کنار، آنقدر در این کشور آش شور شده که زلنسکی تضمینی می داند هیچ محبوبیتی در اوکران ندارد و تلاش دارد حکومت خود را بدون انتخابات ادامه دهد.
ولی نکته بسیار مهم در این ماجرا این می باشد که قطعا همه رهبران کشورهای دیگر حساب کار دستشان آمده.
تا قبل از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین غربی ها تلاش داشتند که مشروعیت و محبوبیت آقای پوتین در روسیه را زیر سوال ببرند و با فضاسازی های کاذب وحمایت از دشمنان وی دو دستگی درون روسیه ایجاد کنند.
امروزه در این انتخابات مردم روسیه نه فقط حمایت قاطع خود از آقای پوتین را به نمایش گذاشتند بلکه حمایت قاطع خود از فرمانده کل قوای روسیه که فرماندهی عملیات ویژه روسیه در اوکراین را به عهده دارد وهمچنین سربازان روسیه که برای دفاع از موجودیت روسیه امروزه در جبهه های جنگ در اوکراین در مقابل کشورهای ناتو ایستاده اند، به نمایش گذاشتند.
قطعا نتیجه این انتخابات موجب آن خواهد شد که رهبران کشورهای دشمن با روسیه در سیاست های خود نسبت به روسیه تجدید نظر کنند، چون حالا عملا یک نظر سنجی در روسیه انجام شده که نشان می دهد اکثریت قاطع مردم روسیه پشتیبان سیاست های رهبرشان هستند و خوب در چنین شرایطی اوضاع برای آنها بسیار فرق می کند.
اگر همین الآن یک نظر سنجی در کشورهای دشمن روسیه درباره سیاست رهبران آن کشورها بر علیه روسیه انجام شود بعید به نظر می آید که رهبران این کشورها بتوانند رضایت حد اقلی را در این کشورها کسب کنند.
همین واکنش مردم وکنگره آمریکا به کمک های ایالات متحده به اوکران به خودی خود می تواند نمونه بسیار واضحی از حمایت مردم این کشور از سیاست رئیس جمهوری و حکومتشان باشد.
مردم روسیه با اقتدار با یک مشت محکم نظر خود را دادند، حال دشمنان ملت روسیه، دوست داشته باشند یا نه، امروزه در مقابل کل ملت روسیه قرار دارند و مجبور می باشند درباره سیاست هایشان در مقابل ملت روسیه تجدید نظر کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس