مشارکت مردم روسیه در انتخابات ریاست جمهوری چه اهمیتی داشت!


مشارکت مردم روسیه در انتخابات ریاست جمهوری چه اهمیتی داشت!

کمیسیون مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه اعلام کرد که با شمارش ۹۵ درصد آرا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور کنونی این کشور موفق شده با کسب ۸۷.۳۲ درصد آرا برای یک دوره شش ساله دیگر، رئیس‌جمهور روسیه باشد.

به گزارش اسپوتنیک- بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، میزان مشارکت در این انتخابات بیش از ۷۰ درصد بوده است. در این دوره از انتخابات، یکصدودوازده میلیون و سیصدوده هزار نفر در داخل روسیه و یک میلیون و هشتصد نود هزار نفر از شهروندان این کشور در ۱۴۴ کشور جهان، واجد شرایط رای‌دادن بودند. سمیه ماندگار کارشناس مسائل بین الملل درباره اهمیت مشارکت مردم روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به اسپوتنیک گفت که این انتخابات در شرایطی برگزار شد که روسیه در سومین سال درگیری با اوکراین قرار دارد و میزان مشارکت مردم در این برهه زمانی به چند دلیل برای روسیه از اهمیت بالایی برخوردار بود.
ماندگار در ادامه گفت: «أولا مشارکت شهروندان روسیه در انتخابات به نوعی مهر تضمین بر مشروعیت قدرت و حکومت فعلی در این کشور بود، زیرا، وقتیکه مردم به طور فعال در انتخابات کشور شرکت می کنند، به نوعی گویای اعتماد آنها به مقامات منتخب شده ایجاد می شود.
از سویی انتخابات یکی از ارکان و اساس یک جامعه دموکراتیک دموکراتیک به شمار می آید. مشارکت شهروندان در انتخابات این فرصت را به آنها می دهد تا نظرات خود را بیان کنند، نمایندگان خود را انتخاب کنند و بر تصمیمات مهم تأثیر بگذارند در این انتخابات نیز شمار زیادی از مردم روسیه با صدای بلند اعلام کردند که هنوز انتخاب انها برای سکانداری این کشور ولادیمیر پوتین است و نه تنها به شخص او بلکه به تصمیمات وی نیز اعتماد دارند. ولادیمیر پوتین بیش از ۸۷ درصد از رای رای دهندگان را به خود اختصاص داده است و این یعنی علی رغم وجود انتقادات و مخالفان هنوز هم به عنوان شخص اول کشور از سوی مردم روسیه مورد تایید است».
ماندگار در ادامه گفت: «مشارکت شهروندان در انتخابات اهمیت دیگری هم دارد و آن افزایش مسئولیت ساختارهای حاکمیتی در قبال مردم است. یعنی مقامات منتخب متوجه می شوند که اقدامات آنها در پای صندوق های رای مورد قضاوت قرار گرفته است و آنها نیز موظف هستند تا رفتار مسئولانه تری در قبال مردم و سرنوشت کشور داشته باشند.
مردم روسیه با آماری نزدیک به صد در صد با سوادی از آگاه ترین و مطلع ترین مردم جهان هستند که نسبت به تحولات سیاسی و اجتماعی خود از اگاهی کامل برخوردار هستند و رخدادهای تاریخی نیز گواه این امر است. این مردم به خوبی می دانند که مشارکت فعال شهروندان در انتخابات به توسعه جامعه مدنی، شکل گیری فرهنگ سیاسی و افزایش فعالیت عمومی کمک می کند. نتیجه این انتخابات نیز پیش از هر چیزی گویای وحدت مردم این سرزمین است و شاید بتوان گفت مهمترین پیام این انتخابات در شرایط فعلی روسیه همین مسئله باشد».
لازم به ذکر است، ولادیمیر پوتین ۹۴.۱۲درصد از آرا را در جمهوری خلق لوگانسک (LPR) و بیش از ۹۵ درصد را در جمهوری خلق دونتسک (DPR) به دست آورده است، دو منطقه جدید روسیه که شهروندان برای اولین بار در آن رای می‌دهند.نتایج جمهوری‌های تیوا، خاکاسیا و یاکوتیا، مناطق زاپوروژیه، خرسون و خاباروفسک، و از منطقه خودمختار چوکوتکا نیز نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور فعلی مقابل چهار نامزد با تقریباً ۹۰درصد آرا، پیشتاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا