چشم طمع ناتو و اروپا به گاز جمهوری آذربایجان


چشم طمع ناتو و اروپا به گاز جمهوری آذربایجان

دبیر کل ائتلاف ناتو که روز یکشنبه به شهر «باکو» سفر کرد در نشست خبری گفت که گاز جمهوری آذربایجان برای اروپا با ارزش است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو که روز یکشنبه به «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرده است در نشست خبری مشترک با «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت: «باکو نقش بسیار مهمی در انتقال گاز به اروپا ایفا می‌کند.»دبیرکل ناتو گفت که جمهوری آذربایجان شریک دیرینه ائتلاف ناتو است.

بر اساس این گزارش، ائتلاف ناتو در باکو هرساله برای پرسنل نظامی این کشور دوره‌های رزمی برگزار کرد. در این دوره‌های آموزشی قابلیت‌های عملیاتی بر اساس معیارهای ناتو به پرسنل ارتش جمهوری آذربایجان ارائه می‌شود.

استولتنبرگ درباره صلح به ایروان و باکو نیز گفت: « جمهوری آذربایجان و ارمنستان فرصتی برای دستیابی به صلح پایدار دارند. ما روند صلح بین طرفین را تشویق می‌کنیم و امیدواریم که صلح پایدار بین دو کشور حاصل شود.» در تحولی دیگر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در پیام تبریکی به «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان تعهد ایالات متحده را برای دستیابی به صلح پایدار بین این کشور وجمهوری آذربایجان را ابراز کرد.

چشم طمع ناتو و اروپا به گاز جمهوری آذربایجان

در بخشی از پیام بایدن آمده است:«از طرف مردم آمریکا بهترین آرزوهای خود را برای شما و مردم آذربایجان می‌فرستم و آرزومندم که عید نوروزی آرام، پربار و شاد داشته باشید.»در بخش دیگر این پیام آمده است: «ایالات متحده بر تعهد مستمر خود در دستیابی به صلح پایدار و با عزت بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان که امنیت منطقه را برای نسل‌های آینده ارتقا می‌دهد، مجدداً تأکید می‌کند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان