9 زندانی جرائم غیرعمد به همت بازیگر سینما آزاد شدند


9 زندانی جرائم غیرعمد به همت بازیگر سینما آزاد شدند

رئیس کمیته امداد شهرستان زاوه، گفت: به همت خانم لیلا اوتادی بازیگر سینما، ۹ زندانی بدهکار جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

9 زندانی جرائم غیرعمد به همت بازیگر سینما آزاد شدند

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا خوش‌سیما با بیان اینکه خانم اوتادی سفیر آزادی زندانیان هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی که در آستانه سال جدید برای آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم مالی غیر عمد داشتند بلافاصله هماهنگی‌های لازم با دادگستری و دادستانی شهرستان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان زاوه ۹ زندانی داشتیم که به دلیل جرائم مالی در حبس بودند، افزود: برای آزادسازی این افراد نیاز به ۲۰۰ میلیون تومان بود.

رئیس کمیته امداد شهرستان زاوه، عنوان کرد: پس از هماهنگی‌های صورت گرفته با خانم اوتادی در تهران و ارائه گزارش‌های لازم، شهرستان زاوه را در کشور برای این برنامه انتخاب نمودند.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه تأکید کرده بودند این ۹ نفر حتماً باید روز یک‌شنبه ۲۷ اسفند آزاد شوند و شب عید به آغوش گرم خانواده‌هایشان برگردند به همین دلیل هماهنگی لازم برای طی فرایند‌های اداری و همچنین با رئیس زندان تربت‌حیدریه نیز به عمل آمد.

خوش‌سیما با بیان اینکه روز شنبه توسط خانم اوتادی واریز وجه به طور کامل به حساب دادگستری شهرستان انجام و روز یکشنبه نیز زندانیان رأس ساعت ۱۰ نیز آزاد شدند، خاطرنشان کرد: در زندان تربت‌حیدریه و سالن همایش‌های فرمانداری شهرستان زاوه در همین خصوص مراسمی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم با حضور خانم اوتادی، خیرینی که در این خصوص کمک کرده بودند و همچنین مسئولان شهرستان برگزار شد، اذعان کرد: هنوز افرادی به دلیل جرائم مالی در زندان هستند که، چون مبالغ‌شان بالاست عملا کمی زمان‌بر است.

رئیس کمیته امداد شهرستان زاوه گفت: هرچند خانم اوتادی برای اولین بار به زاوه آمده بودند و شناختی از شهرستان نداشتند، اما چند خانوار دیگر نیز به ایشان معرفی شد که امیدواریم در مراحل بعدی آزادی این افراد هم در دستور کارشان قرار بگیرد.

وی افزود: فعلاً در مرحله اول خانواده‌هایی در اولویت قرار داشتند که با مبالغ پائین در زندان بودند، زندانیانی بودند که به دلیل بدهی ۲۰ یا ۳۰ میلیون تومانی در حبس بودند.

خوش‌سیما تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته حتی خانم اوتادی با یکی از بانوان بند نسوان ملاقاتی هم داشتند و گزارشی از دلایل زندانی شدنش داده شد، مقرر شده مجدد خانم اوتادی در شهرستان حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند سه نفر دیگر به خانم اوتادی معرفی شدند، اما چون بدهی‌شان بالا است عملاً کمی زمان‌بر خواهد بود، به عنوان مثال یکی از خانواده‌ها نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان بدهی دارد که باید پرداخت شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان زاوه با بیان اینکه زندان تربت‌حیدریه ۵ شهرستان خواف، زاوه، مه‌ولات، رشتخوار و خود تربت‌حیدریه را پوشش می‌دهد، ادامه داد: سیاست سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد توانمندسازی است.

وی گفت: خانواده‌های زندانی از جمله زندانی و همسر زندانی در مدتی که دوران حبس را می‌گذراند و خانواده تحت حمایت هستند بسته‌های اشتغال را برای خانواده داریم، حتی زمانی که از زندان آزاد می‌شود خانواده از حمایت کمیته امداد خارج نمی‌شود.

خوش‌سیما افزود: معمولاً حداقل تا ۶ ماه حمایت معیشتی را داریم و در حین حمایت معیشتی بسته‌های اشتغال را هم برای زندانی تعریف می‌کنیم، علاوه بر اینکه فرد می‌تواند از آموزش‌های رایگان کمیته امداد استفاده کند، درخواست تسهیلات برای ایجاد اشتغال را هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی از اهداف راهبری کمیته امداد است، افزود: اکنون ۵۳۲۰ خانوار با جمعیت ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۶۲ خانوار به دلیل زندانی بودن سرپرست تحت حمایت قرار دارند.

رئیس کمیته امداد شهرستان زاوه در ادامه خطاب به خانواده‌هایی که برخوردار هستند و می‌توانند در گردونه کار خیر و احسان قرار بگیرند، گفت: امروز با این کار خداپسندانه ۹ خانوار نجات یافتند و سرپرست خانواده به آغوش خانواده بازگشت.

وی اظهار کرد: مشکلاتی که پیش می‌آید فقط مشکلات معیشتی نیست، متأسفانه آسیب‌های اجتماعی فراوانی هم برای خانواده‌ها به دلیل نبود پدر و همسر در زندگی اتفاق می‌افتد و آسیب‌هایی نیز به فرزندان و همسر وارد می‌شود.

خوش‌سیما بیان کرد: امروز با ۲۰۰ میلیون تومان این ۹ نفر آزاد شدند شاید برای افراد برخوردار چنین مبالغی زیاد نباشد، اما یک خانواده را می‌توانند نجات دهند.

وی با اشاره به اینکه چنین خانواده‌هایی باز هم هستند که می‌شود با مبالغ پائین نجاتشان داد، اذعان کرد: این کار خداپسندانه خیر دنیوی و اخروی دارد.

رئیس کمیته امداد شهرستان زاوه گفت: امروز با کار خانم اوتادی ۹ نفر به تدریج از حمایت کمیته امداد خارج خواهند شد و افراد جدیدی جایگزین می‌شوند.

لیلا اوتادی تا به امروز سفیر آزادی ۱۲۰ زندانی جرائم غیر عمد بوده است. / ایسنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اشک پنهان