آمار عجیب تصادفات مرگبار جاده‌ای طی سه روز گذشته


آمار عجیب تصادفات مرگبار جاده‌ای طی سه روز گذشته

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه ۲۲ درصد کشته‌شدگان ما در تصادفات بین ۲۰ تا ۳۰ سال دارند، گفت: در سه روز گذشته ۱۱۰ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسن مومنی با بیان اینکه در سه روز گذشته ۱۱۰ نفر جان خود را از دست دادند، گفت: با توجه به ارتباطات با سازمان راهداری، تعاملات خوبی داریم و تمرکزمان را بر ۳۰ کیلومتری شهرها را افزایش دادیم. زیرا تراکم جمعیت در این مناطق بیشتر است و احتمال رانندگی با حالت خواب‌آلودگی برای رسیدن به مقصد هم بیشتر است. از این رو در ایام نوروز بر ۳۰ کیلومتری شهرهای تمرکز کردیم تا حوادث را کم کنیم.

وی با اشاره به اقدامات سلبی از سوی پلیس راه نیز اظهار کرد: باید با رانندگان خاطی برخورد جدی شود. البته بیش از ۹۰ درصد رانندگان قانون‌مند هستند و تخلف حادثه‌ساز انجام نمی‌دهند، اما برخی هستند که می‌خواهند تخلف خود را تحمیل کنند که باید با آنها برخورد شود؛ زیرا حتی یک اشتباه هم می‌تواند به آخرین اشتباه تبدیل شود. به همین دلیل در نوروز ۱۴۰۳ با کسانی که تخلف حادثه‌ساز دارند، برخورد خواهیم کرد.

رئیس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: واقعیت کشور ما این است که نرخ جرایم رانندگی بازدارنده نیست، کسی که تخلف می‌کند، باید تاوان سنگینی دهد چون جان خودش و دیگران را به خطر می‌اندازد. درخواست ما این است که این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد، زیرا جریمه سبد خانوار نیست که اگر افزایش پیدا کند، در معیشت مردم اثر بگذارد، بلکه تصادفات را کاهش می‌دهد.

منبع : خبرآنلاین
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس