این مرد چشم مرد دیگری را کور کرد ! / قانون چشم در برابر چشم اجرا می شود ؟!


این مرد چشم مرد دیگری را کور کرد ! / قانون چشم در برابر چشم اجرا می شود ؟!

به گزارش رکنا، پسری که در یک درگیری باعث کوری چشم جوان دیگری شده‌ است یک بار دیگر پای میز محاکمه می‌رود. متهم که مردی جوان است اتهام کور کردن چشم جوان دیگر را قبول کرده اما گفته از قصد این...

به گزارش رکنا، پسری که در یک درگیری باعث کوری چشم جوان دیگری شده‌ است یک بار دیگر پای میز محاکمه می‌رود. متهم که مردی جوان است اتهام کور کردن چشم جوان دیگر را قبول کرده اما گفته از قصد این کار را انجام نداده است.

این پرونده یک سال قبل به جریان افتاد. آن زمان مردی جوان در بیمارستان از فردی به نام فردین شکایت کرد و گفت: جوانی به نام فردین به من حمله کرد. او با شیشه نوشابه به چشمم کوبید و باعث خونریزی شدید شد. دوستانم مرا به بیمارستان رساندند و تحت عمل جراحی قرار گرفتم اما چشمم به طور کامل تخلیه شد و بینایی یک چشمم را از دست دادم. حالا هم شکایت دارم.

با توجه به مدارک موجود در پرونده فردین بازداشت و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی، جوان شاکی خواستار صدور حکم قصاص شد. او گفت: بینایی‌ام را از دست داده‌ام. فقط یک چشم دارم. امکان اینکه رانندگی کنم را از دست داده‌ام و خیلی از توانایی‌هایم از بین رفته ‌است. درخواست قصاص دارم و گذشت هم نمی‌کنم.

وقتی نوبت به فردین رسید، اتهام را قبول کرد و گفت: آدمی عصبی و اهل دعوا نیستم و نمی‌دانم آن شب چطور شد که با شیشه شکسته نوشابه به سمت شاکی حمله‌ور شدم. پشیمانم و تقاضای بخشش دارم .

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و حکم قصاص چشم فردین را صادر کردند. این حکم با اعتراض متهم مواجه شد و دیوان عالی کشور هم پرونده را تحت بررسی قرار داد.

دیوان رأی صادره را نقض کرد چراکه وکیل فردین گفته‌ بود ممکن است کور کردن چشم فردین به اندام‌های دیگر او آسیب وارد کند. به این ترتیب پرونده یک بار دیگر به دادگاه بازگردانده شد و به دستور قضات دادگاه کیفری قرار است تیم پزشکی در پزشکی قانونی درباره اینکه آیا کور کردن چشم فردین باعث بیشتر آسیب دیدن او می‌شود یا خیر اظهارنظر کنند.

منبع: اعتماد آنلاین


این مرد چشم مرد دیگری را کور کرد ! / قانون چشم در برابر چشم اجرا می شود ؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان