چگونگی شکایت از آژانس ها و جزئیات 388 پرونده تخلف


چگونگی شکایت از آژانس ها و جزئیات 388 پرونده تخلف

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از راه اندازی سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات گردشگری از ابتدای سال ۱۴۰۳ خبر داد و جزئیاتی را از رسیدگی به ۳۸۸ پرونده شکایت در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی تشریح کرد.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از راه اندازی سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات گردشگری از ابتدای سال ۱۴۰۳ خبر داد و جزئیاتی را از رسیدگی به ۳۸۸ پرونده شکایت در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی تشریح کرد.

به گزارش «دنیای سفر»، اسماعیل برات گفت: در سال ۱۴۰۲، کمیسیون عالی نظارت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به ۳۸۸ پرونده شکایت در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی رسیدگی و رأی صادر کرد و در نتیجه آن، به جز مواردی که در طول رسیدگی به علت توافق و مصالحه طرفین حل و فصل شدند، مبلغ ۲۲ میلیارد و ۹۸۶ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۵۰۰ ریال (۲۲.۹۸۶.۵۸۵.۵۰۰ ریال)، ۱۰ هزار و ۷۱۴ دلار، ۸۰۲ یورور و ۳۰۰۰ درهم به مسافران مسترد شده است.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با یادآوری وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره رسیدگی به شکایت های گردشگری از آژانس های مسافرتی و خدمان گردشگری، اظهار کرد: بر اساس ماده ۳۱ آئین نامه دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و ماده ۱۷ آیین نامه تأسیسات گردشگری، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری وظیفه نظارت بر فعالیت و رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از اتباع ایرانی و خارجی از تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی را بر عهده دارد. بنابراین بر اساس دستورالعمل اجرایی رسیدگی به شکایات، بسته به نوع و میزان خواسته مالی، شکایت دریافت شده در سطح کمیسیون و کمیته های استانی و کشوری رسیدگی شده و رأی مقتضی صادر می شود.

برات با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند الکترونیکی رسیدگی به شکایات، گفت: رسیدگی به شکایت ها همواره به دلیل شیوه سنتی و دستی با مشکلاتی روبه رو بود، که با راه اندازی فرآیند رسیدگی به شکایات در بستر سامانه «سادرا»، بسیاری از این مسائل و مشکلات رفع می شود.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با تشریح جزئیات این سامانه و چگونگی ثبت شکایت در آن، افزود: در فرآیند این سامانه، شاکی اعم از اینکه مسافر باشد یا آژانس، شخص حقوقی باشد یا اتباع خارجی، درخواست خود را از طریق سامانه (سادرا) ثبت کرده و پس از انجام رجیستری، مدارک خود را بارگذاری کرده و یک کد رهگیری برای پیگیری شکایت خود دریافت می کند. پس از آن، فرآیند رسیدگی از طریق سامانه قابل رصد بوده و آراء بدوی و تجدیدنظر از طریق سامانه قابل مشاهده بوده و تمامی مراحل از جمله زمان و مکان رسیدگی، مهلت اعتراض، رأی صادره و اجرای آن از طریق این سامانه انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی