دسترسی کاربران ایرانی به پلتفرم‌های تحریم و فیلتر شده به زودی ممکن می‌شود


دسترسی کاربران ایرانی به پلتفرم‌های تحریم و فیلتر شده به زودی ممکن می‌شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی در تازه‌ترین مصاحبه مطبوعاتی خود به فراهم شدن راهکارهایی برای دسترسی کاربران ایرانی به پلتفرم‌ها مسدود (فیلتر) یا تحریم شده اشاره کرده است. به گفته وی، نسخه‌های آزمایشی بسیار موفقیت‌آمیز بوده و به زودی اخبار مرتبط با...

دبیر شورای عالی فضای مجازی در تازه‌ترین مصاحبه مطبوعاتی خود به فراهم شدن راهکارهایی برای دسترسی کاربران ایرانی به پلتفرم‌ها مسدود (فیلتر) یا تحریم شده اشاره کرده است. به گفته وی، نسخه‌های آزمایشی بسیار موفقیت‌آمیز بوده و به زودی اخبار مرتبط با آن‌ها منتشر خواهد شد.

محمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، عصر روز شنبه (26 اسفند ماه 1402) و در حاشیه جلسه شورای عالی فضای مجازی نسبت به امکان دسترسی کاربران ایرانی به سکوهای خارجی مسدود شده اظهار نظر کرد.

دسترسی کاربران ایرانی به پلتفرم‌های تحریم و فیلتر شده به زودی ممکن می‌شود

وی در بخش‌هایی از صحبت‌های خود اظهار داشت که این پلتفرم‌ها توسط ابزارهای فنی تحت آزمایش هستند تا در صورت امکان، در دسترس عموم قرار بگیرد. آقامیری در ادامه توضیح داد:

در همین رابطه بخوانید:

- تا 3 سال دیگر فیلترینگ اینترنت غیر ممکن می شود؟
- آیا اینستاگرام و واتساپ به صورت دائمی فیلتر می شوند؟ فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ چه پیامدها و خساراتی دارد؟

ما در سازوکار پیشین خود اعلام کرده بودیم که سکوی خارجی ]برای فعالیت در ایران[ باید تعهد دهد و با توجه به تجربه یک ساله و نبود پیشرفت در این زمینه، راهکار جایگزینی برای آن پیدا کردیم.

وضعیت متفاوت پلتفرم‌های خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر شورای عالی فضای مجازی توضیح داد که پلتفرم‌های خارجی اکنون در سه وضعیت متفاوت قرار دارند که عبارت‌اند از پلتفرم‌هایی که بدون مشکل در دسترس کاربران ایرانی قرار دارند، پلتفرم‌هایی که مسدود (فیلتر) هستند و در نهایت پلتفرم‌هایی که ما را تحریم کرده‌اند. به گفته محمد امین آقامیری:

در خصوص سکوهای تحریم ‌شده، قرار است ابزارهای تحریم شکن در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفته و امکان دسترسی به آن‌ها محیا شود. در مورد پلتفرم‌های مسدود شده (فیلتر) نیز باید شخصی به نمایندگی از آن پلتفرم یا با واسطه، مذاکراتی در مورد رعایت قوانین و مقررات کشور ایران انجام دهد تا این سکوها بتوانند در دسترس مردم قرار بگیرند.

دسترسی کاربران ایرانی به پلتفرم‌های تحریم و فیلتر شده به زودی ممکن می‌شود

این مقام مسئول همچنین مدعی شد که در راستای شروع فعالیت پلتفرم‌های خارجی همسو با قوانین کشور نیز فعالیت‌هایی صورت گرفته است. محمد امین آقامیری در این رابطه نیز توضیح داد:

فعالیت‌هایی آغاز شده است تا سکوهای خارجی با ابزارهای فنی توسعه‌یافته توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و در راستای قوانین و چهارچوب کشور فعالیت کنند. همچنین متخصصین سکوهای داخلی با استفاده از ابزارهای فنی، توانسته‌اند سکوهای خارجی را در راستای چهارچوب قوانین و مقررات در دسترس مردم قرار دهند که نمونه‌های آزمایشی آن‌ها موفقیت‌آمیز بوده‌اند. به محض پایان این آزمایش‌ها از این پلتفرم‌ها رونمایی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا