تخریب گسترده کابل‌های اینترنت کف دریا در آفریقا


تخریب گسترده کابل‌های اینترنت کف دریا در آفریقا

آسیب دیدگی کابل‌های کف دریا باعث شده اغلب مناطق غرب و مرکز آفریقا با اختلال اینترنت مواجه شوند که میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است. هرچند علت آسیب دیدن کابل‌های کف دریا مشخص نیست، اما اخیراً برخی گروه‌ها از جمله حوثی‌های یمن دست به...

آسیب دیدگی کابل‌های کف دریا باعث شده اغلب مناطق غرب و مرکز آفریقا با اختلال اینترنت مواجه شوند که میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است. هرچند علت آسیب دیدن کابل‌های کف دریا مشخص نیست، اما اخیراً برخی گروه‌ها از جمله حوثی‌های یمن دست به خرابکاری‌های مشابه زده‌اند.

شرکت Seacom که مسئولیت نگه‌داری کابل‌های بستر دریا در آفریقا را بر عهده دارد، خبر از قطعی شبکه خود داده است. این کمپانی می‌گوید مشترکانی که از سرویس آنها استفاده می‌کنند، در پی قطعی به طور خودکار به کابل Equiano گوگل هدایت می‌شوند.

آسیب دیدن کابل های اینترنت زیر دریا در آفریقا

نهاد ناظر بر اینترنت NetBlocks هم تایید کرده این اختلال در عملکرد کابل‌های زیر دریا موجب اختلال گسترده در اینترنت قاره آفریقا شده است.

تخریب گسترده کابل‌های اینترنت کف دریا در آفریقا

عجیب اینکه قطع شدن تنها یک کابل مطرح نیست و Cloudflare از احتمال قطع شدن کابل‌های متعدد در گامبیا، گینه، لیبی، ساحل عاج، غنا، نیجریه و بنین خبر داده است. همین موضوع نگران‌کننده است و به نظر می‌رسد پای خرابکاری عامدانه و گسترده در میان است.

مایکروسافت نیز تایید کرده چندین کابل زیردریایی در ساحل غربی آفریقا قطع شده و پهنای باند آفریقای جنوبی را به شدت کاهش داده است.

متاسفانه طی سال‌های اخیر کابل‌های اینترنت کف دریا به هدفی برای خرابکاری تبدیل شده‌اند و معمولاً پای گروه‌های افراطی و تندرو در میان است. ماه میلادی گذشته حوثی‌های یمن به قطع کردن کابل‌های اینترنت در دریای سرخ متهم شدند که از آنها برای ارتباط اینترنتی میان آسیا و اروپا استفاده می‌شد و 17 درصد کل ترافیک دنیا را جابجا می‌کرد. Seacom هنوز موفق نشده عملیات تعمیر کابل‌ها در دریای سرخ را آغاز کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی