جذاب‌ترین قابلیت اندروید 15: کاهش 95 درصدی فضای اشغال شده توسط برنامه‌ها با App Archiving


جذاب‌ترین قابلیت اندروید 15: کاهش 95 درصدی فضای اشغال شده توسط برنامه‌ها با App Archiving

به گفته یکی از متخصصان حوزه سیستم‌عامل، به نظر می‌رسد که قابلیت آرشیو کردن نرم‌افزارها (App Archiving) قرار است به یکی از ویژگی‌های جذاب سیستم‌عامل اندروید 15 تبدیل شده و به کاربر اجازه بدهد که بدون حذف نرم‌افزارهای خود، به فضای ذخیره‌سازی بیشتری...

به گفته یکی از متخصصان حوزه سیستم‌عامل، به نظر می‌رسد که قابلیت آرشیو کردن نرم‌افزارها (App Archiving) قرار است به یکی از ویژگی‌های جذاب سیستم‌عامل اندروید 15 تبدیل شده و به کاربر اجازه بدهد که بدون حذف نرم‌افزارهای خود، به فضای ذخیره‌سازی بیشتری دسترسی داشته باشد.

سیستم‌عامل اندروید 15 مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید را به همراه دارد که برخی از آن‌ها بسیار کاربردی هستند. به عنوان مثال، یکی از این قابلیت‌ها آرشیو کردن اپلیکیشن‌های یا App Archiving نام دارد.

جذاب‌ترین قابلیت اندروید 15: کاهش 95 درصدی فضای اشغال شده توسط برنامه‌ها با App Archiving

این قابلیت جذاب به کاربران اندروید اجازه می‌دهد بدون نیاز به حذف برنامه‌های موجود روی گوشی، به فضای ذخیره‌سازی بیشتری دسترسی داشته باشند. اما سوال اینجاست که چطور چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ به گفته متخصصان، این قابلیت به جای حذف اپلیکیشن‌های اندرویدی، آن‌ها را آرشیو می‌کند.

به عبارت دیگر، زمانی که شما نیازمند فضای ذخیره‌سازی بیشتر برای نصب یک نرم‌افزار جدید هستید، دیگر نیاز به حذف برنامه‌های قدیمی نیست و تنها با آرشیو کردن آن‌ها می‌توانید به فضای بیشتری دسترسی داشته باشید. نکته جالب آن است که در صورت تمایل کاربر، امکان خارج کردن این اپلیکیشن از آرشیو و استفاده مجدد از آن وجود خواهد داشت.

قابلیتی کاربردی در اندروید 15

این قابلیت می‌تواند کاربران سیستم‌عامل اندروید را از حذف و نصب نرم‌افزارهای مختلف به صورت پیاپی نجات دهد. البته شایان ذکر است که قابلیت App archiving در حال حاضر به عنوان یکی از قابلیت‌های فروشگاه گوگل پلی در دسترس قرار دارد، هرچند که نمی‌توان آن را یک قابلیت اندروید توصیف کرد. با این وجود، گوگل تصمیم گرفته App archiving را به بخشی از سیستم‌عامل اندروید 15 تبدیل کرده و آن را به شکل یک ویژگی در سطح سیستم‌عامل اجرا کند.

ویژگی مورد بحث در نسخه آزمایشی QPR2 سیستم‌عامل اندروید 14 به صورت آزمایشی ظاهر شده و برخی متخصصان توانسته‌اند به دکمه‌های آرشیو (Archive) و بازیابی (Restore) در بخشی تنظیمات گوشی دسترسی پیدا کنند.

جذاب‌ترین قابلیت اندروید 15: کاهش 95 درصدی فضای اشغال شده توسط برنامه‌ها با App Archiving

علاوه بر این، گفته شده که پس از انتشار اندروید 14 نسخه بتای 2 QPR3، امکان فعال‌سازی کامل این قابلیت و دسترسی به گزینه‌های آرشیو اپلیکیشن‌ها وجود دارد.

در ویدئویی که در فضای مجازی در رابط با App archiving منتشر شده، می‌توان مشاهده کرد که کاربر اپلیکیشن Uber (که 387 مگابایت حجم دارد) را بایگانی می‌کند. پس از فشردن دکمه Archive، این اپلیکیشن آرشیو شده و با کاهش 95.4 درصدی حجم، فضای اشغال شده توسط آن به تنها 17.64 مگابایت کاهش می‌یابد.

جذاب‌ترین قابلیت اندروید 15: کاهش 95 درصدی فضای اشغال شده توسط برنامه‌ها با App Archiving

در مرحله بعد، کاربر بر روی دکمه بازگردانی (Restore) کلید می‌کند. در این مرحله اپلیکیشن اوبر توسط فروشگاه Google Play دانلود شده و سپس بر روی گوشی نصب می‌شود. نکته جالب آن است که در طول این فرایند هیچ داده‌ای از بین نمی‌رود.

به گزارش phonearena، نسخه کامل قابلیت App Archiving نه‌تنها به کاربر اجازه می‌دهد که اپلیکیشن‌های مورد نظر را به صورت دستی آرشیو کند، بلکه به طور خودکار نیز برنامه‌هایی که اغلب مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را هم آرشیو خواهد کرد.

نظر شما در رابطه با این قابلیت سیستم‌عامل اندروید 15 چیست؟ آیا App Archiving را می‌توان یک ویژگی کاربردی سیستم‌عامل اندروید توصیف کرد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس صبح بخیر بارانی | 100 عکس نوشته صبح بخیر برای روز بارونی