آیا مدارس زنجان فردا یکشنبه 27 اسفند تعطیل است؟


آیا مدارس زنجان فردا یکشنبه 27 اسفند تعطیل است؟

سامانه بارشی در استان زنجان فعال است و در ارتفاعات بارش برف گزارش شده است. اما فعلا از تعطیلی مدارس در اسن استان خبری نیست.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی مستقر در استان تا آخر امشب فعال است و به دلیل شدت گرفتن وزش باد احتمال وقوع کولاک در ارتفاعات و گردنه‌های استان وجود دارد.

حسین سلطانی گفت: سامانه بارشی که از جمعه شب وارد استان شد بارش های پراکنده باران را در مناطق مختلف در پی داشت که این بارندگی ها در نقاط کوهستانی به صورت برف بود.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد بعدازظهر امروز به حد نسبتا شدید خواهد رسید، یادآور شد:‌ روز یکشنبه بارندگی در استان روی نخواهد داد و سامانه بارشی دیگری روز دوشنبه وارد استان می شود که با فعالیت این سامانه بارش های قابل توجهی در استان انتظار می رود.

سلطانی اظهار داشت:‌ کشاورزان استان می توانند با برنامه ریزی مناسب از این بارش ها حداکثر استفاده را در بهبود کمیت و کیفیت محصولات خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه این بارندگی ها تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد، افزود: بارش ها در ارتفاعات شهرستان طارم و غرب شهرستان ماهنشان به صورت برف خواهد بود.

سلطانی تاکید کرد:‌ هموطنان در صورت امکان از تردد در مسیرهای کوهستانی و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و حضور در مناطق مرتفع به دلیل وقوع رعد و برق خودداری کنند.

وی با بیان اینکه نوسانات دمایی محسوسی طی روزهای آینده نخواهیم داشت، گفت: روزهای دوشنبه و چهارشنبه به دلیل ابری بودن آسمان و بارندگی مردم استان هوای سردتری را سپری خواهند کرد.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را پنج درجه سانتیگراد ذکر کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

آیا مدارس زنجان فردا یکشنبه 27 اسفند تعطیل است؟

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان پنج و ۱۹ درجه، ابهر و خرمدره چهار و ۱۶ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۵ درجه، قیدار ۲ و ۱۷ درجه، سلطانیه سه و ۱۵ درجه و ماهنشان هشت و ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید