سال 1403 ، بهار حمل و نقل شهر تهران


سال 1403 ، بهار حمل و نقل شهر تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ان‌شاءالله با توجه به ورود اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت برقی، سال آینده سال بهار حمل و نقلی در پایتخت خواهد بود.

سال 1403 ، بهار حمل و نقل شهر تهران

به گزارش راهبرد معاصر، محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آیین بهره‌برداری از سه ایستگاه جدید به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و دو ورودی در خط 6 مترو تهران که صبح امروز با حضور مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، نصرالله آبادیان؛ شهردار منطقه 7 و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: امروز سه ایستگاه جدید (بهار شیراز، آیت‌الله کاشانی و شهدای کن) در خط 6 آغاز به کار خواهد کرد. همچنین ایستگاه تبادلی تربیت مدرس که پیش از این فقط در خط هفت فعال بود در خط شش نیز فعال خواهد شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری ایستگاه‌های جدید در آستانه سال جدید گفت: بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید عیدانه شهرداری تهران است که خدمت شهروندان تقدیم می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: اسفندماه سال گذشته معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به تکمیل خطوط 6 و 7 مترو تهران ورود جدی را پیدا کرد و این کار با همکاری قرارگاه خاتم و بخش خصوصی آغاز شد و امروز با بهره‌برداری ایستگاه‌های جدید (آیت‌الله کاشانی و شهدای کن) بار ترافیکی در غرب کاهش جدی را خواهد داشت.

هرمزی ادامه داد: ایستگاه بهار شیراز نیز با معماری خاص در قلب تهران آغاز به کار خواهد کرد همچنین امروز ایستگاه تبادلی تربیت مدرس نیز فعالیت خود را در خط 6 آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدامات ویژه در توسعه خطوط مترو گفت: احداث خطوط جدید 8، 9، 10 و 11 در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است که پیش از این خط 10 با همکاری قرارگاه آغاز شده و عملیات حفاری آن شروع شده است. همچنین هفته گذشته کلنگ‌زنی خط هشت انجام گرفت و ان‌شاءالله خط 9 و 11 را نیز با مشارکت قرارگاه و بخش خصوص در سال آینده آغاز خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به توسعه خطوط مترو گفت: در همین ارتباط توسعه شمال غربی خط 7 از دو سه هفته پیش در محدوده حصارک و دانشگاه آغاز آغاز شد همچنین توسعه خطوط شرقی و غربی خط4 نیز آغاز شده است.

هرمزی با اشاره به عقد قرارداد جدید در خصوص واگن‌های مترو گفت: در همین ارتباط قراردادی با عدد 791 واگن با شرکت چینی به امضا رسیده که عملیات ساخت واگن‌ها آغاز شده و در کنار آن نیز ساخت 113 واگن ملی شروع شده علاوه بر اینکه عقد قرارداد 280 واگن جدید در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: در حوزه ورود اتوبوس‌های برقی موتورسیکلت برقی و تاکسی برقی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که قرارداد 2500 دستگاه اتوبوس برقی 27 هزار تاکسی برقی و 150 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی انجام شده و از سال آینده وارد ناوگان حمل و نقل خواهد شد علاوه براینکه قرارداد ورود 10 هزار دستگاه ون نیز به امضا رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: البته با قراردادی که با وزارت صمت به امضا رسیده 25هزار تاکسی برقی نیز به تعداد 27 هزار تاکسی برقی اشاره شده اضافه خواهد شد.

هرمزی ادامه داد: در 4 سال گذشته مدیریت قبل تنها 130 دستگاه اتوبوس به شهر تهران اضافه شد اما در دوره جدید تاکنون 760 دستگاه اتوبوس جدید وارد شده و این فرایند ادامه دارد.

وی افزود: در کنار قراردادهای جدید، قرارداد 2500 دستگاه اتوبوس داخلی نیز به امضا رسیده و ان‌شاءالله سال آینده سال بهار حمل و نقلی خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان گفت: در کنار همه این موارد مترو پرند نیز امسال پس از 14 سال با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس و متن روز روانشناس و مشاور | بیش از 30 عکس و متن تبریک روز روانشناس