گوترش برای پوتین، اردوغان و زلنسکی پیام فرستاد


گوترش برای پوتین، اردوغان و زلنسکی پیام فرستاد

یکی از مقامات سازمان ملل اعلام کرد دبیرکل این سازمان برای اطمینان از امنیت دریای سیاه به روسای جمهور روسیه، ترکیه و اوکراین نامه ارسال کرد.

گوترش برای پوتین، اردوغان و زلنسکی پیام فرستاد

به گزارش راهبرد معاصر، استفان دوجاریک،سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد فاش کرد دبیرکل این سازمان در فوریه گذشته نامه‌هایی را به روسای جمهور روسیه، ترکیه و اوکراین در مورد تضمین امنیت کشتیرانی در دریای سیاه ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، استفان دوجاریک در توضیح این نامه‌ها گفت: ما به مذاکره با همه طرف‌ها ادامه می‌دهیم تا از تداوم تجارت، تداوم عرضه مواد غذایی و سالم ماندن کشتی‌ها اطمینان حاصل کنیم.

در همین راستا، در اوایل ماه فوریه، دبیرکل نامه‌هایی به روسای جمهور روسیه، ترکیه و اوکراین ارسال کرد، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که آزادی کشتیرانی غیرنظامی هدف اصلی تلاش‌های جاری سازمان ملل و مسیر‌های غذایی و تجاری است.

به گفته دوجاریک، صادرات مواد غذایی و کشاورزی که از دریای سیاه می‌گذرد همچنان برای بازار‌های جهانی و امنیت غذایی جهانی حیاتی است.

او اعلام کرد که اگرچه در ماه‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی از نظر حجم صادرات مواد غذایی از دریای سیاه صورت گرفته است اما کشتی‌هایی که از اوکراین و روسیه حرکت می‌کنند همچنان با خطرات ناشی از هدف‌گیری بنادر و مین‌های دریایی مواجه هستند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403