اتهام‌زنی رسانه‌های انگلیسی به روسیه


اتهام‌زنی رسانه‌های انگلیسی به روسیه

پس از آنکه هواپیمای وزیر دفاع انگلیس در منطقه کالیننگراد در معرض امواج جی پی اس قرار گرفت، رسانه‌های انگلیس انگشت اتهام را به سمت روسیه گرفتند.

اتهام‌زنی رسانه‌های انگلیسی به روسیه

به گزارش راهبرد معاصر، پس از آنکه هواپیمای گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس حین پرواز از نزدیکی منطقه کالینینگراد روسیه در معرض پارازیت جی پی اس قرار گرفت، وزارت دفاع انگلیس نگرانی خود را در این خصوص ابراز کرد.

در حالی که لندن صراحتاً مقصر این حادثه را مشخص نکرده است، رسانه‌های انگلیسی مدعی هستند که مسکو پشت این رویداد بوده است.

به گزارش آرتی، یک مقام انگلیسی گفت این حادثه روز پنجشنبه زمانی رخ داد که شاپس روز چهارشنبه در حال بازگشت از لهستان به انگلیس بود که هواپیمای او با امواج الکترونیکی مواجه شد..

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت: «هواپیمای حامل وزیر دفاع و هیأت وی هنگام پرواز در نزدیکی کالینینگراد، به طور موقت در معرض پارازیت جی پی اس قرار گرفتند.

این مقام می‌افزاید: «این موضوع ایمنی هواپیما را تهدید نمی‌کند و غیرعادی نیست که هواپیما در نزدیکی کالینینگراد، که البته قلمرو روسیه است، پارازیت جی پی اس را تجربه کند».

در حالی که این وزارت دفاع انگلیس آشکارا اعلام کرد که مسکو مقصر نیست، برخی منابع دولتی به رسانه‌های انگلیسی گفتند که این احتمال وجود دارد. با این حال، هیچ مدرک واقعی برای حمایت از چنین ادعا‌هایی ارائه نشده است.

در چند هفته گذشته، مشکلات اتصال جی پی اس مکرراً در مجاورت کالینینگراد، از جمله در لهستان و همچنین در منطقه وسیع‌تر بالتیک، گزارش شده است که این موضوع به مناطق جنوبی سوئد و شمال شرقی آلمان نیز رسیده است.

در حالی که گزارش‌های متعدد رسانه‌ای مداخله را به فعال شدن پارازیت‌های جنگ الکترونیک روسیه در کالینینگراد نسبت می‌دهند، مشکلات همچنین با مانور‌های نظامی در حال انجام بلوک ناتو به رهبری ایالات متحده در این منطقه مرتبط است، که گفته می‌شود بزرگترین رزمایش از زمان پایان دوره جنگ الکترونیکی روسیه است. هیچ یک از طرفین مظنون که ممکن است باعث تداخل GPS شده باشند، هیچ نظر عمومی در مورد این موضوع ارائه نکرده اند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل