تلنگر غم انگیز مرگ پدر و مادر ماشین خواب کودک بیمار پشت دیوارهای بیمارستان / مسئول کیست شهرداری با وزارت بهداشت ؟!


تلنگر غم انگیز مرگ پدر و مادر ماشین خواب کودک بیمار پشت دیوارهای بیمارستان   /  مسئول کیست شهرداری با وزارت بهداشت ؟!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمد شهریاری، رئیس دادسرای جنایی تهران چند روز پیش خبر داد که زن و شوهر جوانی که آمده بودند تا کودک یک ساله خود را در بیمارستانی در تهران بستری...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمد شهریاری، رئیس دادسرای جنایی تهران چند روز پیش خبر داد که زن و شوهر جوانی که آمده بودند تا کودک یک ساله خود را در بیمارستانی در تهران بستری کنند. آنها به دلیل نداشتن محلی برای اقامت، در خودرو خوابیده بودند و به دلیل سرمای هوا ، در خودرو پیک نیک روشن کرده و به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

این زن و شوهر می توانستند با مراجعه به بخش مربوطه در بیمارستان، از آنها آدرس نزدیک ترین همراه سرا را دریافت کنند تا بتوانند شب را در آنجا اسکان پیدا کنند. این همراه سراها که توسط شهرداری تهران ایجاد شده است، قابلیت حضور به صورت خانوادگی را نیز دارند؛ اما اینکه چرا در این مورد خاص، این زن و شوهر به همراه سرا نرفته اند جای سوال است.

500 تخت در همراه سراها برای همراهان بیمار در تهران وجود دارد

احمد احمدی صدر ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت و گو با رکنا در خصوص وجود همراه سرا در پایتخت، با ابراز تاسف از وقوع چنین حادثه ای گفت: همراه سراها برای خدمت رسانی به همراهان بیماران در نظر گرفته شده است. در حال حاضر با ۵۰۰ تخت ظرفیت در همراه سراها وجود دارد و به همراهان بیماران خدمات ارائه می شود.

وی در ادامه گفت: استفاده از وسایل گرمایشی ناایمن و غیراستاندارد در فصل سرد در خودورها امری خطرناک است و در گذشته این موارد استفاده به وفور دیده می شد. هدف ما افزایش تعداد همراه سرا‌ها با مشارکت خیرین سلامت است.

بر اساس قانون، شهرداری موظف به ایجاد همراه سرا نیست؛ این وظیفه وزارت بهداشت است

احمدی صدر با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداری تهران موظف به ایجاد همراه سرا نیست تاکیدکرد: امیدواریم در آینده نزدیک با تصویب قانونی، یکی از دستگاه‌ها متولی این امر شود. مردم می‌خواهند دستگاه ها، وظایف ذاتی خودشان را انجام دهند. در قانون اساسی حاکمیت مکلف به ارائه خدمات سلامت است و همراهان بیماران نیز یکی از حوزه‌های جانبی خدمات سلامت است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در پایان افزود: نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها در ارائه خدمات مطلوب به همراهان بیماران مسئولیت اجتماعی دارند؛ سهم مسئولیت اجتماعی این ارگان‌ها می‌تواند به سوی خدمات رسانی به همراهان بیماران هدایت شود؛ به عنوان نمونه یک یا دو اتاق از هتل‌ها و مهمانسرا‌های سازمانی در تهران می‌تواند در اختیار همراهان بیماران قرار گیرد.


تلنگر غم انگیز مرگ پدر و مادر ماشین خواب کودک بیمار پشت دیوارهای بیمارستان   /  مسئول کیست شهرداری با وزارت بهداشت ؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)