هدف اشغالگر از حمله به رفح


هدف اشغالگر از حمله به رفح

عضو ارشد حماس ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن به جنگ غزه، تصریح کرد هدف رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به شهر رفح، اجرای سیاست نسل‌کشی است.

«اسامه حمدان» عضو ارشد حماس درباره پیشنهاد جدیدی که این جنبش پیرامون آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا به میانجیگران تحویل داده است، تاکید کرد: موضع ما همسویی با منافع مردم فلسطین است. پیشنهاد ما بر پایان دادن به تجاوز، عقب نشینی دشمن و شروع عملیات امدادی تاکید دارد.

حماس اواخر عصر پنجشنبه اعلام کرد چشم انداز جامعی را بر اساس اصولی که برای توافق بر سر آتش‌بس در نوار غزه ضروری توصیف کرده است، به میانجیگران ارائه کرده است. این چشم‌انداز شامل پرونده تبادل اسرای غزه نیز می‌شود.

طبق گزارش رویترز، مرحله اول پیشنهاد حماس شامل آزادی زنان، کودکان، سالمندان و اسرائیلی‌های بیمار در ازای آزادی ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی است. این پیشنهاد شامل سربازان زن صهیونیستی نیز می‌شود.

در این پیشنهاد همچنین تصریح شده است که تاریخ نهایی آتش‌بس دائمی و خروج اشغالگران از نوار غزه پس از پایان مرحله اول توافق خواهد شد، مشروط بر اینکه در مرحله دوم تمامی اسرا از ۲ طرف آزاد شوند.

به گزارش الجزیره، حمدان افزود رژیم صهیونیستی می‌خواهد با جلب توجهات به موضوع تبادل اسرا، پرونده پایان دادن به جنگ غزه را دور بزند: تبادل اسرا باید انجام شود، اما نه به قیمت مسائل اساسی که اولین آن توقف تجاوز است.

وی با بیان اینکه حماس در مذاکرات انعطاف بالایی از خود نشان داده است، گفت: طرف اسرائیلی هیچ پیشنهاد واقع بینانه‌ای جز حذف مردم فلسطین نمی‌بیند.

این رهبر حماس با اشاره به موافقت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح واقع در جنوب غزه، تصریح کرد: اشغالگران نیت واقعی خود را از عملیات در رفح فاش کردند که همان نسل‌کشی است.

وی افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم و با تمام طرف‌ها در حال مذاکره هستیم که مانع حمله رژیم صهیونیستی به رفح شویم.

حمدان در ادامه به تصمیم گیری‌های مقامات رژیم صهیونیستی درباره مرحله پس از جنگ پرداخت و گفت این مرحله کاملا فلسطینی است و رژیم صهیونیستی یا حامیان آن حق دخالت ندارند.

وی تهدید کرد: هر کس بپذیرد که مزدور اشغالگر در مورد مرحله پساجنگ غزه باشد، باید عواقب انتخاب خود را متحمل شود.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر/ ۱۵ مهر حمله متجاوزانه را علیه مردم غزه آغاز کرده که بر اثر آن بیش از ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۳ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضبا...