93 نفر در اولین روز طرح نوروزی امداد رسانی شدند


93 نفر در اولین روز طرح نوروزی امداد رسانی شدند

به گزارش رکنا، صادق محمودی درباره اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در نخستین روز از اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۳ گفت: این طرح همانطور که پیشتر نیز اعلام شده بود از ۲۴ اسفندماه در...

به گزارش رکنا، صادق محمودی درباره اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در نخستین روز از اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۳ گفت: این طرح همانطور که پیشتر نیز اعلام شده بود از ۲۴ اسفندماه در سراسر کشور به اجرا درآمده است. در همین راستا نیز در روز نخست اجرای این طرح ۹۴ مورد عملیات امدادی در سطح کشور توسط نیرو های عملیاتی و امدادی جمعیت هلال احمر انجام شده است.

وی ادامه داد:‌ از ۹۴ مورد عملیات امدادی انجام شده، ۶۳ مورد مربوط به عملیات جاده‌ای بود که معادل حدود ۶۰ درصد از کل ماموریت‌ها بوده است و در واقع بیشترین ماموریت‌های ما به این حوزه اختصاص داشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تعداد کل دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور در روز اول اجرای این طرح را ۹۳ نفر عنوان کرد و افزود: ۳۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۲۹ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند، همچین دو نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی با بیان اینکه یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر انجام عملیات رهاسازی مصدومان در حوادث ترافیکی است، گفت: امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال ۱۰ نفر از آسیب‌دیدگان حوادث و سوانح جاده‌ای را با استفاده از تجهیزات مخصوص و در جریان اجرای عملیات رهاسازی، از داخل خودرو رها سازی کردند.

وی با بیان اینکه برای ۱۹ نفر نیز اقدامات مربوط به سنجش میزان قند و فشار خون انجام شده است، گفت:‌طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز تمدید هم خواهد شد.

محمودی ادامه داد: شماره ندای امداد ۱۱۲ شماره اختصاصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است و مردم می‌توانند گزارش حوادث و نیاز به امدادرسانی خود را حتی بدون وجود سیم کارت در گوشی تلفن همراه نیز اعلام کنند و مطمئن باشند که همکاران ما در سراسر کشور آماده پاسخگویی در حوادث احتمالی هستند.


93 نفر در اولین روز طرح نوروزی امداد رسانی شدند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی