احداث 90 کیلومتر راه روستایی در اصفهان/ بهره برداری از 180 مجتمع خدمات رفاهی تا 2سال آینده+فیلم


احداث  90 کیلومتر راه روستایی در اصفهان/ بهره برداری از 180 مجتمع خدمات رفاهی تا 2سال آینده+فیلم

به گزارش رکنا از اصفهان؛فرزاد داد خواه گفت: در دو سال گذشته ۲۷۲ دستگاه زیرگذر با عرض دهانه ۸ متر و ۶ متر در استان اجرا شده که پروژه کوی راه حق از جمله این پروژه‌ها است.همچنین ۳۴ دستگاه...

به گزارش رکنا از اصفهان؛فرزاد داد خواه گفت: در دو سال گذشته ۲۷۲ دستگاه زیرگذر با عرض دهانه ۸ متر و ۶ متر در استان اجرا شده که پروژه کوی راه حق از جمله این پروژه‌ها است.همچنین ۳۴ دستگاه زیرگذر پیش‌ساخته در حال ساخت و بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های راه استان اصفهان اخذ شد گفت:هم اکنون مجوز مناقصه برخی ازطرح ها در مرحله اجرا و مناقصه است.

احداث  90 کیلومتر راه روستایی در اصفهان/ بهره برداری از 180 مجتمع خدمات رفاهی تا 2سال آینده+فیلممدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت:از زمان انعقاد قرارداد پروژه‌ها از مرداد و شهریور سال جاری، پروژه‌های روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز شده که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر یک هزار و ۱۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در ۴۶۰ راه شریانی، ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی و ۳۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی انجام شد.

مدیرکل راهداری استان اصفهان تصریح کرد: در سال جاری ۹۰ کیلومتر راه روستایی در دورترین نقاط استان ساخته شد.

دادخواه، با اشاره به اینکه ۳۴ دستگاه زیرگذر تاکنون احداث و بهره برداری شده یا در حال ساخت و تکمیل است، گفت: ارتقای ایمنی ۱۳ هزار کیلومتر و خط کشی راه و تأمین روشنایی ۵۷ کیلومتر راه و ۸۰ نقطه روستایی و نصب حفاظ‌های مفصلی و بتنی محورهای اصفهان - بهارستان، آزادراه معلم و آزادراه فرودگاه از دیگر اقدامات طی دو سال اخیر بوده است.

دادخواه افزود: در ۲۳اسفندماه ۲ رقم ۱۱۲ میلیارد تومان برای آزادراه معلم و ۴۵ میلیارد تومان برای آزادراه فرودگاه اختصاص یافت و این دو آزادراه لازم است که به صورت شش خطه اجرا شود.

احداث  90 کیلومتر راه روستایی در اصفهان/ بهره برداری از 180 مجتمع خدمات رفاهی تا 2سال آینده+فیلمدادخواه، با اشاره به اینکه در سال گذشته برای حمل و نقل ۵۵ میلیون تُن بار بارنامه صادر شد گفت: در ۲ سال آینده ۱۸۰ مجتمع خدمات رفاهی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید. البته در راستای رفاه حال مسافران ۶۰ باب مجتمع در حال بهره برداری است و تعدادی نیز در حال ساخت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در ادامه خبرداد: بیش از ۴۰۰ پروژه در سطح استان در حال اجرا است، که مهمترین برنامه ها در سال جاری شامل ارتقای منظر راه‌ها، تجهیز راه‌های اصلی و شریانی استان به سامانه‌های هوشمند و نوسازی ناوگان ماشین آلات سنگین راهداری است.

دادخواه، اتمام یک هزار میلیارد تومان پروژه در سال جاری وآغاز یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در سال جاری را از اقدامات مهم این اداره عنوان کرد وگفت: در ایام دهه فجر ۷۷ پروژه کوچک و بزرگ با اعتباری بالغ بر ۸۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با اعلام هزینه لکه‌گیری، روشنایی و ساخت راه روستایی تصریح کرد: در وضعیت فعلی یک کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد، هزینه یک کیلومتر روشنایی دو میلیارد تومان و احداث هر کیلومتر راه روستایی ۱۰ میلیارد تومان است.

احداث  90 کیلومتر راه روستایی در اصفهان/ بهره برداری از 180 مجتمع خدمات رفاهی تا 2سال آینده+فیلممدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان عمرماشین‌آلات سنگین راهداری استان اصفهان را بالای ۲۵ سال عنوان کرد و افزود: مناقصه یکصد دستگاه ماشین آلات در ۲۴اسفندماه برگزار شد که امیدواریم بتوانیم گام مهمی در راستای بروز رسانی ماشین آلات راهداری برداریم.

دادخواه تاکید کرد: اداره راهداری اصفهان سالانه با جا به جایی ۹ میلیون مسافر دورن و برون استانی رتبه دوم کشور در حمل و نقل مسافر را دارد.

وی افزود: یکی از موارد شاخص سال گذشته کسب رتبه برتر در بین ۶۵ دستگاه اجرایی استان و کسب رتبه برتر عملکرد اداره کل بین ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سطح کشور بوده است. تلاش ما این است که استان اصفهان شاخص و برتر باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: بالغ بر ۲,۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت در سال ۱۴۰۲ منعقد شد که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همه جای استان به کارگاه تبدیل شده و پروژه‌ها فعال است.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری ۶۷ نقطه پرتصادف مصوب داشتیم که ۵۱ نقطه آن رفع شد، ۲۵ نقطه پرتصادف جدید نیز شناسایی شده است افزود: تاکنون ۱۸ نقطه رفع حادثه شده و نقاط باقیمانده نیز تا سال آینده رفع حادثه خواهد شد.

کاهش ۷هزار اتوبوس از ناوگان اتوبوسی اصفهان

در ادامه معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه ارائه بلیط در پایانه ها و سامانه های فروش روزانه کنترل می‌شود، گفت: با بررسی‌های انجام شده برای فروش بلیط در ایام عید مشکلی وجود ندارد و در عمده مسیرها بلیط وجود دارد، از مردم می خواهیم تهیه بلیط را به روزهای آخر موکول نکنند.

احداث  90 کیلومتر راه روستایی در اصفهان/ بهره برداری از 180 مجتمع خدمات رفاهی تا 2سال آینده+فیلممحمدعلی صلواتی افزود: از سال ۹۶ واردات ناوگان حمل و نقل جاده‌ای متوقف شده و همزمان سن ناوگان به بیش از ۱۴ سال افزایش یافته است هم اکنون قیمت یه اتوبوس ۲۴میلیارد تومان است.البته برخی شرکت های داخلی برای ساخت اتوبوس وارد کار شده اند که قصد داریم با انان وارد مذاکره شویم.

صلواتی با اشاره به اینکه بخشی از ناوگان اتوبوس به سمت کارخانجات رفته اند گفت: با افزایش هزینه ها و تفاوت درآمد بخش کارخانجات و حمل و نقل جاده‌ای شاهد کاهش و خروج ناوگان از حمل و نقل جاده‌ای بودیم. به طوری که از سال ۹۶ تا کنون ۷۰۰۰ اتوبوس کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: قیمت بلیط اتوبوس در برابر افزایش هزینه‌های نگهداری ناوگان بسیار ناچیز است و همین موضوع نیز بر خروج ناوگان از حمل و نقل عمومی تأثیرگذار بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: اکنون ظرفیت ناوگان فعال در بخش جاده‌ای استان اصفهان به کمتر از ۱۰۰۰ هزار اتوبوس رسیده است. در یکسال اخیر نیز حدود ۱۰۰ ناوگان از حمل و نقل جاده‌ای خارج شده است.

وی تصریح کرد: مصوبه‌ای در هیئت دولت برای واردات دو هزار ناوگان جدید داشتیم که تاکنون تعداد کمی از آن محقق شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان همچنین درباره برنامه های فرهنگی اجرا شده در این اداره از پویش سراسری «چشم به راهیم» با هدف ارتقای ایمنی، کاهش حوادث رانندگی و آگاه‌سازی مسافران نوروزی، در استان اصفهان خبرداد: سال قبل هم پویشی در این زمینه برگزار شد اما پویش امسال بصورت کامل‌تر برنامه‌ریزی شده است و از ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

صلواتی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد فوتی‌ها در تصادف‌های جاده‌ای، سرنشینان خودروها هستند که هیچ دخالتی در رانندگی ندارند، ادامه داد: رویکرد اصلی این پویش، تشویق سرنشینان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی به استراحت در طول سفر برای رفع خستگی و کاهش سوانح رانندگی است.

وی درباره اقداماتی که می توان در راستای کاهش تصادفات اجرا کرد گفت: به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت، می‌تواند بسیاری از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت رانندگان، مجتمع‌ های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» است.

به کار گیری چهار اکیپ گشت در راه‌های استان

همچنین مهدی فقهی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان اصفهان نیز در این نشست گفت: وظیفه اصلی اداره‌کل راهداری استان نگهداری از راه‌هاست و در نوروز نیز عملیات راهداری ادامه خواهد داشت.

احداث  90 کیلومتر راه روستایی در اصفهان/ بهره برداری از 180 مجتمع خدمات رفاهی تا 2سال آینده+فیلموی تصریح کرد: ۲۰ ایستگاه امنیت و سلامت دراستان پیش بینی شده است،همچنین برای محور اصفهان تهران و شیراز تقاطع‌ها، کیلومترشمارها و تابلوهای راهنما در حال اصلاح و تکمیل است.

فقهی افزود: سال گذشته ۸هزار کیلومتر از راه‌های استان خط‌کشی شد، لکه‌گیری محورها نیز در بیشتر نقاط انجام شده است، پاکسازی محورها نیز اهمیت بسیاری داشته که انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان اصفهان گفت: حفاظ میانی محور معلم نیز تا پل خورزوق انجام شده است، ارتقا شش کیلومتر از نیوجرسی‌های اتوبان فرودگاه نیز انجام شده است.

فقهی اضافه کرد: نقاط پر تصادف استان شناسایی شده و گشت‌های لازم در آن مستقر شده است. از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه چهار اکیپ گشت در راه‌های استان حرکت خواهند کرد.

اصفهان /بهمن راعی



احداث  90 کیلومتر راه روستایی در اصفهان/ بهره برداری از 180 مجتمع خدمات رفاهی تا 2سال آینده+فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود