کره جنوبی و آمریکا قدرتشان را به رخ کره شمالی کشیدند


کره جنوبی و آمریکا قدرتشان را به رخ کره شمالی کشیدند

اقتصادنیوز : نیروی هوایی ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور امروز (جمعه) به همراه هواپیماهای آمریکایی، رزمایش مشترکی را با سلاح‌های جنگی در مناطق غربی شبه جزیره کره و در پاسخ به تهدید موشک‌های کروز و توپخانه کره‌شمالی برگزار کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، در این رزمایش پنج روزه که از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شده، حدود ۴۰ فروند جنگنده اف-۳۵، اف-۱۵ و اف-۴ ارتش کره‌جنوبی و همچنین هواپیماهای ای-۱۰ و اف-۱۶ آمریکایی مشارکت دارند.

خبر مرتبط
قدرت نمایی کره شمالی با حضور کیم جونگ اون

اقتصادنیوز : رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند که پیونگ یانگ با نظارت رهبر این کشور رزمایشی انجام داده که به نظر در واکنش به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا است.

نیروی هوایی ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که خلبانان در این رزمایش برای انجام حملات دقیق به موشک‌های کروز شبیه‌سازی شده با استفاده از موشک‌های هوا به هوا و توپخانه‌های دوربرد با استفاده از موشک‌های هوا به سطح و بمب‌های هدایت شونده آموزش می‌بینند.

این رزمایش بعد از آن برگزار می‌شود که کره‌شمالی پنج نوبت با استفاده از لانچرهای موشک‌های کروز اقدام به پرتاب این موشک‌ها کرد. پیونگ‌یانگ می‌گوید که یک موشک جدید سطح به دریا نیز در روز چهاردهم فوریه (۲۵ بهمن‌ماه) در آب‌های شرق شبه جزیره کره آزمایش کرده است.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی روز گذشته گزارش داد که این کشور در پاسخ به رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی، رزمایشی را با مشارکت واحدهای ویژه و شبیه‌سازی حمله به سئول برگزار کرده است.

در ماه‌های اخیر تنش در شبه جزیره کره افزایش یافته است. کره‌شمالی از سال گذشته اقدام به آزمایش چندین فروند موشک بالستیک کرده و آمریکا نیز در واکنش به این موضوع حضور نظامی خود را در شبه جزیره کره افزایش داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی پروفسور دکتر سید امیرحسین عابدی