قابلیت هیجان‌انگیز اندروید 15/ مکان‌یابی گوشی‌های خاموش‌


قابلیت هیجان‌انگیز اندروید 15/ مکان‌یابی گوشی‌های خاموش‌

اندروید ۱۵ می‌تواند گوشی‌های اندرویدی را حتی اگر خاموش شوند یا شارژ آن‌ها تمام شده باشد ردیابی کند.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از زومیت، گوگل قصد دارد در اندروید ۱۵ با امکان مکان‌یابی گوشی‌ها نه‌تنها در حالت آنلاین، بلکه حتی زمانی که خاموش هستند، قابلیتی مشابه آی‌اواس را به دستگاه‌های اندرویدی اضافه کند.

سیستم‌عامل iOS از نسخه‌ی ۱۵ به بعد، ویژگی Find My را برای ردیابی گوشی آیفون حتی در مواقع خاموش بودن گوشی فراهم می‌کند. مدل‌های مختلف گوشی‌ سامسونگ نیز دارای قابلیت پیدا کردن آفلاین از طریق SmartThings Find هستند، اما این ویژگی در حالتی که گوشی خاموش باشد کار نمی‌کند.

بر اساس گزارشی از Android Police، اندروید ۱۵ با رابط کاربری جدید Powered Off Finder خواهد آمد که به دستگاه‌هایی که از نظر سخت‌افزاری سازگار باشند اجازه می‌دهد درصورت خاموشی نیز ردیابی شوند. این ویژگی احتمالاً شامل گوشی‌ گوگل سری پیکسل ۹ خواهد بود.

ویژگی Powered Off Finder دستگاه‌های اندرویدی را قادر می‌سازد که در حالت خاموش‌بودن یا اتمام شارژ باتری نیز همچنان سیگنال‌های بلوتوث ارسال کنند. بنابراین باتری گوشی باید به‌اندازه‌ای انرژی داشته باشد که تراشه‌ی بلوتوث را فعال نگه‌ دارد.

مزیت شبکه‌ی Find My Device گوگل نسبت‌به شبکه‌های رقیب مانند سامسونگ و تایل این است که شبکه‌ی گوگل روی تمام دستگاه‌های اندرویدی که به گوگل پلی دسترسی دارند، اعمال خواهد شد. این بدان معنا است که شبکه‌ی گوگل ممکن است از میلیاردها دستگاه اندرویدی تشکیل شده باشد که می‌توانند به یکدیگر پینگ بزنند و مکان یکدیگر را پیدا کنند.

قابلیت مکان‌یابی جدید اندروید بر شبکه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی Find My Device اپل تکیه دارد که در Google I/O سال ۲۰۲۳ مطرح شد اما هنوز به کار نیفتاده است. اپل همچنان مانع از راه‌اندازی این شبکه می‌شود، زیرا هنوز هشدار ردیابی ناخواسته را به iOS و آیفون‌ وارد نکرده است.

Find My Device یک شبکه‌ی ردیابی است که شامل گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی می‌شود. گوشی‌ها و تبلت‌هایی که در این شبکه قرار دارند، از طریق بلوتوث با یکدیگر مرتبط می‌شوند و این امکان را فراهم می‌کنند که دستگاه‌ها مکان یکدیگر را نشان‌ دهند حتی اگر دسترسی به اینترنت را از دست‌ داده باشند.

بنابراین، با وجود اینکه اندروید ۱۵ قابلیت مذکور را به همراه می‌آورد؛ همچنان نیاز است که نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی شبکه‌ی Find My Device به‌طور گسترده فعال شود تا این ویژگی به‌نحوی کاربردی عمل کند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884339

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی