اجرای پویش نوروزی «چشم به راهیم» در جاده‌های استان کرمان


اجرای پویش نوروزی «چشم به راهیم» در جاده‌های استان کرمان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد: طرح پویش نوروزی با شعار «چشم به راهیم» در استان کرمان از ۱۶ اسفند ماه امسال تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در محل پارک مسافر ابتدای محور کرمان_ باغین به منظور فرهنگ‌ سازی، ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی اجرا می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احسان عراقی زاده با اشاره به تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان و اجرای برنامه های فرهنگی این طرح؛ گفت: به کارگیری هنر درخدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌ های جاده‌ ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر اشاعه و پاسداشت ارزش های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ارتقاء دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی از دیگر اهداف اجرای این پویش محسوب می شود.

وی با اشاره به این که پویش همراهان سفر ایمن ویژه نوروز ۱۴۰۳ از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا می شود، افزود: ایستگاه پویش چشم به راهیم در محل پارک مسافر ابتدای اتوبان کرمان- باغین با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، موسیقی محلی، نقاشی کودکان، اهدای جوایز و ... برگزار می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به این که در مجموع ۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌ راهی در استان کرمان برای خدمت‌ رسانی مطلوب به مسافران نوروزی آماده اند، اظهار کرد: امسال با همکاری سران طوایف و سرداران محلی شهرستان های منتهی به سیستان و بلوچستان طرح پویش چشم به راهیم به شکل سنتی با احداث سیاه چادر و اجرای برنامه های محلی مانند شترسواری و اسب سواری، پخت نان و توزیع غذاهای محلی برای مسافران تدارک دیده شده است؛ که هدف از این طرح نیز همان اهداف طرح پویش چشم به راهیم است.

عراقی زاده، بیان کرد: برنامه سیمای راهبران نوروزی نیز هر روز از شبکه کرمان و رادیو کرمان به مدت نیم ساعت پخش می شود.

وی یادآور شد: کاربران جاده ای می توانند قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده ها و محل مجتمع ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و سپس با برنامه ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند و توصیه ما این است؛، که رانندگان در طول سفر هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و از خانواده ها و مسافران نوروزی درخواست داریم شرایطی را فراهم کنند تا در عید نوروز امسال ضمن انجام سفرهای نوروزی از بروز خطر و رانندگی خطر آفرین در جاده ها جلوگیری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان