چالش بایدن با طرفداران تیک‌تاک


چالش بایدن با طرفداران تیک‌تاک

اقتصادنیوز: اغلب کاربران تیک‌تاک در آمریکا به حزب دموکرات تمایل دارند و بایدن در صورت امضای طرح ممنوعیت آن، با چالش جدی در انتخابات مواجه خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته طرحی را تصویب کرد که اگر در مجلس سنا نیز رای بیاورد و بعد به امضای رئیس‌جمهور برسد، می‌تواند به ممنوع شدن استفاده از شبکه اجتماعی تیک‌تاک در این کشور منجر شود.

به گزارش رویترز، اگر بایدن بخواهد به وعده خود مبنی بر امضای ممنوعیت تیک‌تاک عمل کند، احتمالا بخش بزرگی از آراء مردم در انتخابات پیش رو را از دست خواهد داد و با چالشی جدی برای ریاست جمهوری دوباره مواجه می‌شود.

خبر مرتبط
خشم آمریکا از چین دامن تیک‌تاک را هم گرفت

اقتصادنیوز: مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به اتفاق آرا به لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در این کشور رای داد.

استراتژیست‌های سیاسی می‌گویند اکثریت کاربران شبکه اجتماعی تیک‌تاک به حزب دموکرات تمایل دارند. یک تحقیق که در سال ۲۰۲۳ از مرکز تحقیقات «پیو» منتشر شده نشان می‌دهد ۶۰ درصد افرادی که به صورت دائمی محتوای منتشر شده در تیک‌تاک را دنبال می‌کنند به سمت حزب دموکرات (حزب بایدن) گرایش دارند. گفته می‌شود ۱۹ درصد کاربران دائمی تیک‌تاک در آمریکا سیاه پوست و ۳۰ درصد اسپانیایی‌تبار هستند. این شبکه اجتماعی بین جمعیت جوان (که اغلب به دموکرات‌ها تمایل دارند) نیز بسیار محبوب است؛ به طوری که گفته می‌شود ۴۴ درصد افرادی که اخبار را از تیک‌تاک دریافت می‌کنند، بین ۱۸ تا ۲۹ سال دارند.

ساموئل وولی، استاد روزنامه نگاری و مدیر تبلیغات دانشگاه تگزاس می‌گوید که ممنوعیت تیک‌تاک در واقع توانایی برقراری ارتباط بین رای‌دهندگان با حزب دموکرات را از بین می‌برد.

با این حال یک مقام ارشد کاخ سفید گفته است که نگران تاثیر این ممنوعیت بر انتخاب مجدد بایدن نیست. یکی دیگر از مقامات کاخ سفید نیز می‌گوید که این مسئله مربوط به «امنیت ملی» است و اهمیت آن بیشتر از احساسات دیگران است. این مقام که نام او ذکر نشده تصریح کرد: «رئیس‌جمهور بر اساس نظرات کاربران و خوشحالی و ناراحتی آنان در مورد امنیت ملی تصمیم نمی‌گیرد».

گفتنی است، دفتر مرکزی شرکت «بایت دنس» که مالک تیک‌تاک محسوب می‌شود در پکن قرار دارد به همین دلیل آمریکا ادعا می‌کند که دولت چین به داده‌های این شبکه اجتماعی دسترسی دارد. تیک‌تاک پیش‌تر گفته بود که امنیت داده‌های کاربران آمریکایی را در نظر گرفته و دسترسی شرکت بایت دنس در پکن به این داده‌ها را مسدود کرده است.

واشنگتن این اظهارات را نپذیرفته و پیش از این هم اعلام کرده بود که استفاده از تیک‌تاک برای کارکنان دولت ممنوع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)