تحریم‌های یکجانبه منجر به وخیم‌ شدن بحران‌های بشردوستانه شده است


تحریم‌های یکجانبه منجر به وخیم‌ شدن بحران‌های بشردوستانه شده است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در ژنو گفت: تحریم‌های یکجانبه منجر به وخیم‌تر شدن بحران‌های بشردوستانه در سرتاسر جهان شده است.

تحریم‌های یکجانبه منجر به وخیم‌ شدن بحران‌های بشردوستانه شده است

به گزارش راهبرد معاصر، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در ژنو در نشستی تحت عنوان «تأثیر اقدامات قهر آمیز یکجانبه بر ارسال کمک‌های بشردوستانه و عملکرد بازیگران بشردوستانه» اظهار داشت: غیر قانونی بودن تحریم‌های یکجانبه امروز کاملاً به اثبات رسیده و روشن شده است که آثار مخرب این تحریم‌ها به وخیم‌تر شدن بحران‌های بشردوستانه و نقض حقوق اساسی بشر شده اند.

وی همچنین ضمن تأکید بر غیر اثر بخش بودن استثنائات بشردوستانه بر تحریم‌ها افزود نباید تصور کنیم که چنین استثنائاتی، ماهیت غیر انسانی و غیر قانونی تحریم‌ها را از بین می‌برد.

«النا دوهان» گزارشگر ویژه آثار منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه بر حقوق بشر نیز در این نشست به صراحت اظهار داشت وضع تحریم‌های یکجانبه می‌تواند به نقض اصول بنیادین حقوق بشر منجر شود.

وی در این نشست همچنین به راه اندازی سازوکاری برای پایش آثار تحریم‌ها اشاره نمود و از کشورهای عضو و سایر بازیگران درخواست نمود که این سازوکار را حمایت کنند.

در این نشست نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل از جمله سوریه، روسیه، کوبا، بلاروس و ونزوئلا به همراه نمایندگان سمن‌های بین المللی فعال در امور بشردوستانه و حقوق بشر از دیدگاه خود آثار منفی تحریم‌های یکجانبه بر فضای بشردوستانه و بر عملکرد بازیگران این حوزه را تشریح کردند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید