دستور کره جنوبی برای ترور رهبر کره شمالی


دستور کره جنوبی برای ترور رهبر کره شمالی

همزمان با تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره، دستور وزیر دفاع کره جنوبی سین وون‌سیک برای ترور سران کره شمالی در صورت آغاز جنگ خبرساز شده است.

دستور کره جنوبی برای ترور رهبر کره شمالی

به گزارش راهبرد معاصر، «اگر کیم جونگ اون یک جنگ را شروع کرد، به سرعت رهبری دشمن را حذف کنید». این دستور را وزیر دفاع کره جنوبی خطاب به یک واحد نظامی ویژه این کشور صادر کرد.شبکه راشاتودی به نقل از منابع رسانه‌ای خبر داد که سین وون‌سیک خواستار ترور سریع رهبر کره شمالی و دیگر مقامات ارشد این کشور در صورت شروع جنگ شده است.


وزیر دفاع کره جنوبی روز چهارشنبه به روسای فرماندهی ویژه جنگی این کشور دستور داد که خود را برای «حذف» سران کره شمالی آماده کنند. به گزارش راشاتودی، دکترین موسوم به «مجازات عظیم و تلافی جویانه کره» (KMPR)، دکترین دفاعی کره جنوبی برای انجام یک حمله تلافی جویانه در پاسخ به حمله کره شمالی است. این بخشی از سیستم "سه محوری" سئول برای بازدارندگی از جنگ جدید است که شامل حذف پیشدستانه شلیک موشک کره شمالی و ساقط کردن موشک‌ها در حین پرواز نیز می‌شود.


وزیر دفاع کره جنوبی در بحبوحه رزمایش نظامی مشترک این کشور با آمریکا موسوم به انجام "سپر آزادی"، از فرماندهی نیروهای ویژه کره جنوبی بازدید کرد.کیم جونگ اون بارها این رزمایش‌ها را "تمرین" برای تهاجم به کره شمالی و تحریک جنگ توصیف کرده است. دو کره پس از پایان جنگ 1950 تا 1953 آتش بس کرده‌اند اما هنوز توافق صلح امضا نکرده‌اند و بیش از هفت دهه است که به طور عملی درگیر جنگ بوده‌اند.وزیر دفاع کره جنوبی گفت که «اگر کیم جونگ اون جنگ را آغاز کند...شما باید قوی ترین واحد عملیات ویژه جهان شوید تا به سرعت رهبری دشمن را از بین ببرید»./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس