آمریکا به پاناما: تحریم‌های ضدایرانی را اجرا کنید


آمریکا به پاناما: تحریم‌های ضدایرانی را اجرا کنید

واشنگتن با اعزام نماینده خود به پاناما تلاش کرده است تا به مقامات این کشور آمریکای مرکزی فشار آورده تا به ایالات متحده در اجرای تحریم‌های ضدایرانی کمک کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ایالات متحده آمریکا در راستای تلاش‌های خود برای اعمال فشار به کشورهای جهان برای اجرای تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی، از پاناما درخواست کرد تا به کشتی‌های ایران مجوز استفاده از پرچم پاناما را ندهد.این اولین بار نیست که واشنگتن، پاناما را به قطع روابط با جمهوری اسلامی ترغیب می‌کند. پیش از این اواخر سال گذشته میلادی نیز به این کشور آمریکای مرکزی هشدار داده بود اما مقام‌های جمهوری پاناما، علی‌رغم تهدیدهای ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که به کشتی‌های ایران اجازه عبور از کانال پاناما را می‌دهند. طبق گزارش خبرگزاری رویترز، معاون نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران آبرام پیلی در جریان سفر خود به پاناما این درخواست پرچم را مطرح کرده است.

پیلی مدعی شده است که ایران و بازیگران مربوطه تلاش می‌کنند تا با استفاده از پرچم پاناما در کشتی‌های تجاری خود، تحریم‌ها را دور بزنند.این مقام آمریکایی تصریح کرد که هدف پیلی، «اطمینان یافتن از این است که ثبت امور کشتی‌رانی و حوزه قضایی پاناما مورد استفاده نهادهایی که تلاش می‌کنند تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور بزنند قرار نگیرد».

طبق اعلام اداره دریانوردی پاناما، هشت هزار و 540 کشتی در این کشور به ثبت رسیده‌اند که حدود 16 درصد از ناوگان دریایی جهانی را تشکیل می‌دهد.واشنگتن مدعی است که برخی از کشتی‌هایی با پرچم پاناما برای حمل و نقل نفت و مشتقات نفتی ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.پیلی تأکید کرد که دولت آمریکا از دولت پاناما انتظار دارد که به همکاری با واشنگتن بر اساس قوانین داخلی و تعهدات بین‌المللی ادامه دهد و به واشنگتن کمک کند تا «فشار بر حکومت ایران را افزایش داده و دامنه اجرای تحریم‌ها علیه ایران را گسترش دهیم».

منبع : فارس
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود